Termékfejlesztés helyett a Nissannal meglévő együttműködési szerződést vették elő a Mitsubishi illetékesei, amikor arról volt szó, hogy visszatérnek a luxusautók kategóriájába. Nem aprózták el a dolgot, az Infiniti M sorozatát vették át.

Rögtön két autót is eredményezett a folyamat, a Proudia nevű modell a hétköznapibb változat. Ennek karosszériája a hűtőrácsot és az első lökhárítót leszámítva megegyezik a nálunk is megvásárolható Infiniti M-ével, és kétféle erőforrással adják. Az alap egy 2,5 literes V6-os 225 lóerővel és hátsókerékhajtással, a nagyobb, 3,7 literes (333 LE) V6-oshoz extraként összkerékhajtás is kérhető. A Proudia név egyébként az angol proud (büszke) és diamant (gyémánt) szavakból ered.

A Mitsubishi másik újdonsága, a márka igazi csúcsmodellje már nem büszkélkedhet ilyen magasztos névvel, hiszen a Dignity egyszerűen méltóságot jelent. Ennél már a kínai piac számára kifejlesztett, majd a japán Nissan Cima számára is átvett, az eredetihez képest 15 centivel megnyújtott karosszériát vették alapul. A bővülés természetesen teljes egészében a hátul utazók javát szolgálja, és itt tényleg minden extra, még a fejtámlákba épített kijelzőkkel rendelkező szórakoztató rendszer is alapfelszerelés.

A csúcsmodellhez csak egyféle hajtáslánc van, a 3,5 literes V6-os-elektromotor kombinációjával dolgozó hibrid rendszer, amelynek 364 lóerő a rendszerteljesítménye. Ugyanezt kapja a nálunk is megvásárolható M35h – igaz, rövidebb karosszériába csomagolva. A Proudia indulóára 11,9 millió forintnak megfelelő jen, a csúcsmodell Dignity VIP hibridért 24,9 millió forintnyi jenet kell lerakni az asztalra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!