Több problémája is akadt a Müncheni 1-es Bíróságnak azzal, hogy a Tesla autógyár állítása szerint az Autopilot néven kínált vezetőtámogató rendszere teljes önvezetést tesz lehetővé. Ítéletükben (Az. 33 O 14041/19) kitérnek arra, hogy jogilag még nincs is ilyen kategória, azaz nincs törvényben szabályozva, hogy mi számít teljes önvezetésnek, ebből következően nem lehet úgy hirdetni egy terméket, hogy megfelel annak. Nagyobb gond azonban, hogy az általánosan elfogadott, iparági szereplők által közösen megszabott önvezető-rendszer szintek alapján (lásd a keretes írást) nem tudja azt az Autopilot rendszer, amit a Tesla állít, azaz autópilóta a fedélzeten („Autopilot inklusive“), az autonóm vezetés teljes potenciálja („Volles Potenzial für autonomes Fahren“) vagy épp az év végéig: automatikus vezetés lakott területen belül („Bis Ende des Jahres: … automatisches Fahren innerorts“). Ezek mindössze annyit takarnak, hogy távolságtartó- és sávtartó rendszer van az autóban, gyorsforgalmi úton bizonyos körülmények között képes sávváltásra is az autó, illetve tábla- és lámpafelismerés, és ehhez kapcsolt automatikus megállás funkció is van. Mindez szép és jó, de nagyon messze van még akár a négyes szintű önvezetéstől is, nem is szólva a teljes önvezetésről, ezért a bíróság megtiltotta a Teslának, hogy autonóm vezetésre alkalmasként aposztrofálja az Autopilot rendszert.

https://vimeo.com/192179727

Az önvezetés öt szintje
1. A rendszer reagál a vezető utasításaira (pl. vészféksegéd).
2. A rendszer segít a sofőrnek (pl. távolságtartó tempomat, sávelhagyás-figyelő).
3. Bizonyos körülmények között képes az autó irányítására a rendszer, a sofőrnek képesnek kell lennie bármikor átvenni az irányítást.
4. Az előre meghatározott keretek között képes az autó irányítására a rendszer, de nem képes minden időjárási- vagy útviszonnyal megbirkózni (pl. hóval borított út, útépítés miatti nem szabványos jelzésekkel ellátott terelések).
5. Teljes önvezető rendszer, ami minden körülmények között – legyen szó időjárásról, út- vagy fényviszonyokról – képes az autó vezetésére, nem igényel emberi beavatkozást.