A hagyományos szabadidő-autók helyett a Mercedes-Benz sokáig egyszerűen egy kicsit megemelt ötajtós karosszériát kínált a kompakt kategóriában. Ezzel, mármint a GLA-osztállyal is egészen jól teljesítettek (közel 1 milliót értékesítettek 2014 óta), mostantól kezdve pedig a GLB-osztályt kínálják azoknak, akik többre vágynak. Hamarosan pedig a GLA-osztály második generációja is megérkezik, a raststatti üzemben már folyik a nullszéria gyártása.

A karosszéria hossza 2 centit csökken, a tengelytávolság azonban 3 cm-t gyarapodik az elődhöz képest, a B-osztályból érkezhet felár ellenében az állítható hátsó ülés. A legjelentősebb változás a magasság 10 centis növelése, az eddiginél terepjárósabb megjelenést készítettek a formatervezők. A belső ismerős a többi kompakt modellből, a 4Matic összkerékhajtás itt is feláras. Négyhengeres benzin- és dízelmotorokkal indul a forgalmazása, de már 2020 nyarán elérhető lesz a GLA 250e EQ Power zöld rendszámos plug-in hibrid kivitel, amelynél a 15,6 kWh kapacitású akkumulátor 54 km-t meghaladó WLTP elektromos hatótávolságot biztosít. A GLA 45 AMG és GLA 45 S AMG csak ezt követően, 2020 vége felé kerül a kereskedésekbe.