Az UltraLuxumYachting nevű hajóépítő vállalkozás készítette el a CXL nevű háromtestű vitorlás terveit, amelynek része a középen elhelyezett garázs, amelybe szerintük a legjobban a McLaren MP4-12C sportkocsi illik.

A választás egyébként nem véletlen, hiszen a hajó tervezésében részt vett a McLaren Applied Technologies, amely az autógyár külső megrendelőknek dolgozó része. Ezúttal a két oldalsó, gombnyomásra behúzható hajótest megalkotásáért felelősek a McLaren mérnökei, úgy tűnik, az áramlástani tudás nem csak a levegőben, hanem a vízben is hasznosíthatóak…

Erre a műszakilag igényes megoldásra azért volt szükség, mert a nagy méretű hajó optimális stabilitásához szükséges 21,9 méteres szélességgel rengeteg kikötőbe egyszerűen nem tudott volna behajózni a CXL, ellenben a 10,9 méteresre csökkentett szélességgel már lényegében szabadon kiköthet mindenhol. A CXL nevű alkotás egyébként 158 lábas (48,1 méteres) hosszával a világ legnagyobb vitorlás trimaránja, ennek megfelelően egészen biztosan nem lesz olcsó mulatság. Hogy pontosan mennyibe is kerül, az üzleti titok, egyfelől azért, mert még nincs megrendelő a hajóra, másfelől pedig az egyedi igények teljesítése alaposan megnövelheti a végösszeget.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!