Hajszálon múlt, hogy a Lambroghini Urust lehet a leggyorsabb szabadidő-autónak nevezni, hiszen a 707 lóerős kompresszoros Hemi V8-assal szerelt Jeep Grand Cherokee Trackhawk erősebb, azonban a 0-100 km/h sprintnél egy tizeddel elmarad a 650 lóerős olasz járműtől; érdekes párhuzam, hogy mindkét autóban 8 fokozatú ZF automatikus váltó dolgozik. Első körben a következő menetdinamikai adatokat adta közre a Lamborghini: 0-100 km/h 3,6 másodperc, 0,-200 km/h 12,8 másodperc, végsebesség 305 km/h.

A 4,0 literes V8-as biturbó teljesítménye 650 LE 6000/percnél, a maximális nyomaték 850 Nm 2250-4500/perc között, a leszabályozási fordulatszám 6800/perc. Mindennek egy 2,2 tonna saját tömegű, acél-alumínium-karbon karosszériát kell mozgatnia, tehát egy lóerőre 3,38 kg jut (+ ami az utasokból-csomagokból hozzáadódik). A sportos vezethetőség érdekében légrugózást kap az Urus, aminek köszönhetően a hasmagassága 158-248 mm között szabályozható. A Torsen központi differenciálmű alapesetben 40/60 arányban osztja el a nyomatékot a tengelyek között, ez üzemállapottól függően változhat, előre legfeljebb 70, hátra legfeljebb 87 % juthat. A hátsó tengelyen a nyomatékot oldalanként elosztani képes differenciálmű dolgozik.

Természetesen összkerékkormányzás is van, ami 60 centivel rövidíti le a 3003 mm-es tengelytávolságot, mármint ennyivel rövidebbnek érzi a vezető a fordulási körívet annak köszönhetően, hogy 3 fokkal elfordulnak a hátsó kerekek. A remek menetdinamikához tartoznak még a karbon-kerámia fékek, elöl 44, hátul 37 cm-es tárcsaátmérővel, a fékút 100 km/h-s sebességről 33,7 méter.

Különleges megjelenésű középkonzol, és 3D-s animációt mutató monitorok teremtenek egyedi hangulatot, de például a szellőztethető masszázsfunkciós első ülésekért már felárat kell fizetni, a hátsó támla dőlésszöge állítható. Felár ellenében kérhető a kétszemélyes hátsó ülés, ami nem a kényelemről, hanem az extra mértékű oldaltartásról szól, hogy az itt utazók is élvezhessék a száguldást, ne a majrévasat koptassák. Az alaphelyzetben 616 literes csomagtér támladöntést követően 1596 literes lesz, láblendítésre villanymotorral felemelkedő fedél biztosít hozzáférést. Az első vásárlók 2018 tavaszán vehetik át Lambroghini Urus szabadidő-autójukat, az indulóár Európában adók nélkül 171 429 euró, nagyjából 54 millió Ft.