Az előrejelzések szerint a következő évtizedben 50 százalékkal emelkedik majd a szabadidő-autók piaci részesedése, ezért is igyekszik mindenki ilyen autókat piacra dobni. A Volkswagennek például már most is két kompakt szabadidő-autója van a piacon, hiszen az Egyesült Államokban belépőmodellként még mindig forgalmazzák az első generációs Tiguant, Európában azonban a sokkal divatosabb T-Roc-ot kínálják majd hasonló célra.

Az Arteonról ismert módon a fényszórók a hűtőrács részét képezik, és mivel itt nem széria a LED-es fényszóró, a menetfény a lökhárító alsó részére került – feláras lesz a karakteres megjelenést adó gyűrű formájú darab. Egyébként a márkától szokatlan módon erősen megformált oldalfalak és a szintén feláras kétszínű karosszéria jelenti a nagy újdonságot megjelenés tekintetében. A karosszéria arasznyival rövidebb a Tiguannál, 4,23 méter hosszú, az öt ülés mögött még 445 literes csomagtérnek maradt hely, a 40/60 arányban osztott támlák ledöntését követően 1290 literes a raktér.

Az utastérben akár a karosszéria színére is lefényezik a betéteket, extraként kérhető a digitális műszeregység, egyébként meglepő, hogy középen alaphelyzetben 6,5, felár ellenében pedig csak 8 colos képátlójú kijelző lehet, a friss Golfból ismert 10,2 colos képátlójú egység nem lesz választható a T-Rochoz. Újszerű lesz a felszereltségek kialakítása, a névtelen alapszint mellett Sport és Style szinteket lehet választani, ezek egy árban lesznek, a tartalmuk (megjelenés, habgulat) lesz csak eltérő, egyébként pedig egyedi extrákat lehet majd rendelni.

Öt erőforrással és hat teljesítményszinttel indul a forgalmazás. Az alap 115 lóerő, a középső szint 150 lóerő, a csúcs 190 lóerő. A benzineseknél ez az 1,0 literes, 1,5-ös és 2,0 literes TSI-t jelenti, a dízeleknél 1,6-os az alap, és 2,0 literes a többi teljesítményszint. A leggyengébb szinten 6-os kézi váltó és elsőkerékhajtás van, a középsőnél felár ellenében DSG váltó, vagy DSG váltó és összkerékhajtás rendelhető, a csúcs szint mindig DSG váltót és összkerékhajtást is ad.

Németországban novemberben kapják meg az első vásárlók autóikat, arrafelé a húszezer eurós sávban mozognak majd az árak, a magyarországi árakról később ad majd tájékoztatást a forgalmazó.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!