Még nem véglegesítették a teljesítményszámokat, de az Evija nevű szuperautó kapcsán a Lotus 2000 lóerős rendszerteljesítményt és 1700 Nm-es nyomatékot emlegettek a bemutatón – ha előbbi megvalósul, akkor az eddigi legerősebb utcai autó lehet a britek csúcsmodellje.

Ezek után nem meglepetés, hogy elképesztő tempót vizionálnak, a 0-100 km/óra gyorsulás kevesebb, mint 3 másodpercig tart, a 0-300 km/óra gyorsulás kevesebb, mint 9 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség meghaladja a 320 km/órás tempót. Ehhez különösen gyors akkumulátort készítettek a Geely jóvoltából, a 70 kWh kapacitású telep akár 800 kW teljesítményt is képes felvenni; a jelenleg létező leggyorsabb, 350 kW-os töltőkkel 12 perc alatt megvan a 80%-os töltöttség, és mindössze 18 percig tart a teljes töltés.

Szabványos ciklus alapján 403 km-es hatótávolságot ígérnek a britek, persze ilyenkor a sofőr egyszer se használja a rendelkezésére álló teljesítményt. Kifejezetten ehhez az autóhoz gyártott, egy darabból álló karbon vázat készítettek, ami különösen nagy légcsatornák kialakítását tette lehetővé a karosszérián belül, illetve a speciális felfüggesztés is megköveteli azt. Utóbbiról annyit árultak el, hogy tengelyenként három lengéscsillapítót használnak, egyet-egyet hagyományos módon a kerekeknél, a harmadikat pedig középen helyezik el.

Felfelé nyíló ajtókon át lehet hozzáférni az utastérhez, kilincs nincs, távirányítóval működtethetőek az ajtók. Különleges a belső tér kialakítása, a kormány szögletes, a középkonzol egy hosszú gombsor, a digitális műszeregységet viselő műszerfal pedig csak egy keresztmerevítő. Tömeget takarítanak meg azzal, hogy a telemetria-rendszer a felhőben tárolja az adatokat.

A Lotus mindössze 130 példányt fog gyártani Hethelben az Evijából, 90 milliós foglaló befizetésével lehet jelentkezni egy-egy példányra, az alapár meghaladja a 610 millió Ft-ot – egyedi kérések teljesítése nélkül. A kézi gyártásnak köszönhetően arra is lehetőség van, hogy a karbon vázba ágyazzanak jelvényeket. A sorozatgyártás jövő év közepén indul.