A látszattal ellentétben ez nem villanymotoros Lexus

2016. március 30. (szerda)

A kínai Xiaopeng Cars 2017-ben akarja megkezdeni villanymotoros szabadidő-autójának gyártását, a technikát Lexus NX karosszériába építve tesztelik.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Xiaopeng Cars mögött álló befektető jelenleg szponzorként vesz részt a Formula E világbajnokságban, de a tervei szerint amint beindul az autógyár, saját márkás csapatként is rajthoz állnak majd.


Nagyra törő tervek vannak, az első autó egy mintegy 300 km hatótávolságú, villanymotoros kompakt szabadidő-autó lesz, amely 7-8 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás tempóra. Intelligens autót és töltőt terveznek, amely a tapasztalatok alapján megjegyzi, mennyi energiára van szüksége a tulajdonosnak a napi közlekedés során, és a fennmaradó akkumulátor-kapacitással úgy gazdálkodik, hogy az éjjel (olcsó áram) beletáplált energiával nap közben (drága áram) képes táplálni az elektromos rendszert, így például csökkentheti az ember az iroda fenntartási költségeit – már ha ilyesmi számít olyasvalakinél, aki 100 000 dollárnak megfelelő összeget költ autóra.

Azért választották a technika tesztelésére a Lexus NX szabadidő-autót, mert hasonlóan sportos megjelenésű és nagyjából ekkora méretű autót tervez piacra dobni a Xiaopeng Cars. A prototípusról eltávolították a márkajelzéseket, a belső terében pedig hatalmas méretű érintőképernyővel alakították át a műszerfalat. A tervek szerint még az idén elkészülnek a gyártáshoz szüksége szerszámokkal, és 2017 közepén már a sorozatgyártást indítják el. Ezzel kapcsolatban annyi kételyt fogalmaztak meg a kínai elemzők, hogy nem tudni, mekkora éves darabszámban gondolkodik a Xiaopeng, illetve hogy még el se kezdték a kereskedőkkel való tárgyalásokat.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A látszattal ellentétben ez nem villanymotoros Lexus

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér