Jól láthatóan a Kuga volt a minta, a forma agresszívabb lett, talán az óriási kerekek miatt Jól láthatóan a Kuga volt a minta, a forma agresszívabb lett, talán az óriási kerekek miatt

A Ford Vertek névre hallgató tanulmánya azt a kompakt méretű szabadidő-autót vetíti előre, amely hamarosan a világ összes részén átveszi az aktuális SUV generáció szerepét. Ami az Egyesült Államokban forradalom (gondoljunk a méltán elfeledett Ford Maverickre, amelyet Escape néven a mai napig kínálnak), az Európában a Kugához képest csak egy erősebb modellfrissítésnek tűnik.

A Focus padlólemezére épülő Vertrek tanulmány megjelenése erősen hasonlít a Kugára, és egy jó adag C-Maxot is belekevertek. Mindezt megfejelték egy óriási méretű napfénytetővel, ami rengeteg napfényt enged a szellős utastérbe. Érdekes megoldás, hogy a műszerfal nem csak az ajtóra lóg át, de folytatódik a külső tükröket helyettesítő kamerák tartójában is. Plusz pontot érdemel, hogy jelentősen csökkentették a középkonzolon található gombok számát.

Nem ér véget az utastér a kocsi oldalánál, a tükröket helyettesítő kamerák is folytatják az ívet Nem ér véget az utastér a kocsi oldalánál, a tükröket helyettesítő kamerák is folytatják az ívet

A tanulmány motorterébe az 1,6 literes EcoBoost turbómotort építették, de a sajtóanyagban szó van még TDCi dízelekről is. Utóbbit azért emelték ki, mert az Európában eladott Kugák 96 százalékában ilyen motor van, és ez az arány nem változik a következő generációnál sem. Motorleállítóval és továbbfejlesztett fékenergia-visszatermeléssel tovább tudják majd csökkenteni a dízelek fogyasztását.

Az 1,6 literes EcoBoost hajtja a tanulmányt. Szériában dízel és hibrid is lesz majd Az 1,6 literes EcoBoost hajtja a tanulmányt. Szériában dízel és hibrid is lesz majd