A jövőben az összes BMW típus hasznosítja majd az i almárka számára kifejlesztett technológiákat, és erre nagyon jó példa a kábeles hibrid hajtásban rejlő tartalékokat demonstráló Power eDrive elnevezésű tanulmány. Az 5-ös GT karosszériájába épített benzin-elektromos hibrid hajtás rendszerteljesítménye 670 lóerő, maximális nyomatéka meghaladja az 1000 Nm-t.

A legszebb az egészben, hogy ezt a megdöbbentő teljesítményű hibrid hajtást mind meglévő elemekből kombinálták össze. A motortérben dolgozó belső égésű erőforrás a gyár 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotorja, az első kerekek hajtásáról a BMW i3-asban használt elektromotor gondoskodik, és van még egy második, szintén a BMW i3-asból származó elektromotor, ami a hátsó hídra került beépítése. Az eredmény egy három hajtómotorral és virtuális összkerékhajtással rendelkező kábeles hibrid.

Az elektromotorok energiaellátásáról egy 20 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor gondoskodik, ami ideális esetben 100 km elektromos hatótávot tesz lehetővé, a benzintank méretét 70-ről 30 literre csökkentették, de a hibridség miatt még ez is elég 600 km-re; összesen 700 km-es a hatótávolság. Teljesen feltöltött akkumulátor esetén az autó nagyjából olyan fürge tud lenni, mint a jelenleg elérhető legnagyobb teljesítményű, 444 lóerő teljesítményű 5-ös GT, miközben fogyasztása töredéke annak. Nagy dolgokra hivatott ez a kábeles hibrid hajtás a szó szoros értelmében, a hírek szerint a 2017-ben megjelenő X7-es óriás szabadidő-autó és a következő generációs Rolls-Royce Phantom számára készült a 670 lóerős hajtáslánc.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!