A kínai SAIC már 2001-ben bemutatta első, hidrogén tüzelőanyagcellás prototípusát, és az évek során egy 1000 fős kutatórészleget hozott létre a technológia fejlesztésére, 2017-től az FCV80-as kisbusz, 2018-tól az FCV nevű autóbusz alapján kísérleti flottát üzemeltet Kína-szerte 407 járművel, így különféle éghajlati- és használói profilokról is gyakorlati tapasztalatokkal rendelkezik. Mindezeket felhasználva piacra dobták most az első tüzelőanyagcellás, sorozatgyártású személyautójukat, a Maxus márka Euniq 7 elnevezésű egyterűjét.

A benzinmotoros G20-astól a látványosabb hűtőrács különbözteti meg a Euniq 7-est, amely első körben csak luxus-belsővel lesz elérhető, ahol a második sorban két hatalmas, karfás bőrfotel található, és 2+2+3 elrendezésben áll össze a hétszemélyes utastér. A hátsó kerekeket egy 204 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor hajtja, a puffer-akkumulátort egy 180 lóerő teljesítményű tüzelőanyagcella táplálja. A padló alatt elhelyezett három hidrogéntartályban 6,4 kg nagynyomású hidrogén fér el, ami 605 km-es NEDC hatótávolságot tesz lehetővé egy feltöltéssel.

A SAIC ígérete szerint -30°C-os hőmérsékleten is gond nélkül üzemel a Maxus Euniq 7-es (Fosan városában is üzemel egy kisebb tesztflotta, amelyek ekkora hidegben is gond nélkül működtek), amelynek éves karbantartása ideális esetben kimerül a papírszűrők cseréjében (9000 Ft-nyi összeg). Könnyen lehet, hogy a SAIC lesz majd a világ legnagyobb tüzelőanyagcellás-jármű gyártója, hiszen az év végén indul a Maxus Euniq 7-es gyártása, amelyből évi 10 000 példány gyártására rendezkedtek be, és hamarosan újabb modellek csatlakoznak hozzá.