A jövőbeli kezelőszervekről álmodik a BMW

2016. január 6. (szerda)

Tető és ajtók nélküli i8-as a BMW i Vision Future Interaction nevű tanulmány, amelynél megemlítik azt a funkciót, hogy az ember saját maga vezethet.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Alapvetően a sofőrt és az utast tájékoztató kijelzőkről szól a BMW i Vision Future Interaction nevű tanulmány. Első és legfontosabb helyen a fel-a-fejjel kijelző legújabb generációs darabja vetíti az információkat a vezető látóterében a szélvédőre, aztán ott van a kormány mögötti 3D-s hatású kijelző, amely automatikusan változtatja a színeit (kontraszt) attól függően, milyenek a fényviszonyok.


A megszokott, a saját autónkkal kapcsolatos információk mellett a szemből érkező, a vezető által még nem is látható járművekről is tájékoztat a kijelző – azért van szükség az autó-x kommunikáció segítségével megvalósuló digitális előrelátásra, mert ha probléma van, akkor 7 másodperce van a sofőrnek arra, hogy visszavegye az irányítást, épp csak annyiról van szó, hogy ezt az információt a hús-vér sofőr is megkapja.

A harmadik kijelző a műszerfal közepét és egész jobb oldalát foglalja el a szélvédő tövében, és 11x40 centis méretű. Azért ilyen nagy, mert a sofőr és az utas okostelefonját egyszerre képes tükrözni – persze mindezt szigorúan csak önvezető üzemmódban teszi.

A kormánykeréken és a pedálokon kívül alig pár hagyományos kapcsolót hagytak meg az utastérben, a kormány küllőjében lévőket a sofőr használja, a kormányoszlopon van még egy üzemmód-választó: az emberi vezetés mellett támogatott vagy teljesen automatikus haladásra képes az i Vision future Interaction. A támogatott haladás egyébként annyit tesz, hogy az autó-X kommunikáció alapján egy központba küldött aktuális forgalmi információk figyelembe vételével ajánlja a leggyorsabb utat a célhoz az autó, miközben az ember vezet. Nincs érintőképernyő, hanem az AirTouch nevű, a 7-es sorozatban még csak egy-két kiegészítő funkcióra képes „a levegőben matatunk” módszerrel lehet vezérelni az autót.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A jövőbeli kezelőszervekről álmodik a BMW

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér