Alapvetően a sofőrt és az utast tájékoztató kijelzőkről szól a BMW i Vision Future Interaction nevű tanulmány. Első és legfontosabb helyen a fel-a-fejjel kijelző legújabb generációs darabja vetíti az információkat a vezető látóterében a szélvédőre, aztán ott van a kormány mögötti 3D-s hatású kijelző, amely automatikusan változtatja a színeit (kontraszt) attól függően, milyenek a fényviszonyok.

A megszokott, a saját autónkkal kapcsolatos információk mellett a szemből érkező, a vezető által még nem is látható járművekről is tájékoztat a kijelző – azért van szükség az autó-x kommunikáció segítségével megvalósuló digitális előrelátásra, mert ha probléma van, akkor 7 másodperce van a sofőrnek arra, hogy visszavegye az irányítást, épp csak annyiról van szó, hogy ezt az információt a hús-vér sofőr is megkapja.

A harmadik kijelző a műszerfal közepét és egész jobb oldalát foglalja el a szélvédő tövében, és 11×40 centis méretű. Azért ilyen nagy, mert a sofőr és az utas okostelefonját egyszerre képes tükrözni – persze mindezt szigorúan csak önvezető üzemmódban teszi.

A kormánykeréken és a pedálokon kívül alig pár hagyományos kapcsolót hagytak meg az utastérben, a kormány küllőjében lévőket a sofőr használja, a kormányoszlopon van még egy üzemmód-választó: az emberi vezetés mellett támogatott vagy teljesen automatikus haladásra képes az i Vision future Interaction. A támogatott haladás egyébként annyit tesz, hogy az autó-X kommunikáció alapján egy központba küldött aktuális forgalmi információk figyelembe vételével ajánlja a leggyorsabb utat a célhoz az autó, miközben az ember vezet. Nincs érintőképernyő, hanem az AirTouch nevű, a 7-es sorozatban még csak egy-két kiegészítő funkcióra képes „a levegőben matatunk” módszerrel lehet vezérelni az autót.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!