Természetesen az autóiparra is hatással van az a katasztrófa, ami tegnap, európai idő szerint korán reggel következett be Japánban. Nem a földrengés, hanem az azt követő szökőár okozta a nagyobb kárt.

A földrengésre fel voltak készülve az autógyárak, hiszen az épületeket úgy építették meg, hogy ilyen esetbe ne károsodjanak, azonban a szökőárra nem készültek fel. Az épületekben ugyan ez se okozott jelentős kárt, de a behajózásra váró autók megsemmisültek, és az infrastruktúra is olyan súlyos károkat szenvedett, hogy még az épen maradt kikötőket se lehet nagyon megközelíteni. Utóbbi nem csak a kész termék elszállításában okoz gondot, de a nyersanyag se jut el a gyárakhoz. Úgy tűnik, bizonyos Japánban gyártott japán autók szállítása egy ideig akadozni fog. Nem tudni, mikor tér vissza az élet a normálishoz közelítő kerékvágásba.

A Honda által kiadott hivatalos közlemény szerint egy, a fejlesztőrészlegben dolgozó munkatársuk életét vesztette a katasztrófában, és harminc megsérült. A Saitamában található gyárban leállt a termelés, a suzukai üzemben csak egy rövid ideig szünetelt a munkamenet.

A Nissan autógyáraiban azonnal leállt a termelés, de a többségük rövid szünet után újraindult. A Tochigi és az Iwaki üzemben tüzek keletkeztek, előbbiben két ember könnyű sérülést szenvedett. A termelés egész hétvégén állni fog, hátfőn a beszállítókkal történő megbeszélést követően döntenek a termelés felvételéről vagy szüneteltetéséről.

A Toyota üzemeiben senki nem sérült meg az előzetes jelentések szerint, és a termelést is tudnák folytatni – előbb azonban a beszállítókkal egyeztetnek, hogy tudnak-e alkatrészeket szállítani.