A hatvan évvel ezelőtti jövő inspirálta a Morgant

2016. március 4. (péntek)

A háromkerekű Morgan alapján készült a manufaktúra elektromos járműve, retrós stílussal ötvözve a jövő technikáját.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A harmincas évek szivarszerű versenyautói és az ötvenes években elképzelt „fantasztikus automaták” ihlették a Morgan által készített villanymotoros háromkerekűt, előbbi abból következik, hogy a hatalmas V2-es híján újjá kellett tervezni a megjelenést, utóbbi pedig a helyi károsanyag-kibocsájtás nélküli hajtásból következik – annyi a változás, hogy nem atomreaktorral képzelik el az energiaellátást.


Nem egyszerűen lecserélték a benzinmotort villanyosra, közvetlenül a hátsó kerék előtt helyezkedik el a 63 lóerős egység. A jármű orrában a lítuium-ion akkumulátort helyezték el, a kocsi elején ennek a hűtőbordái láthatóak. A karosszéria túlnyomó része alumíniumlemezből készült, a fedeleket karbonból sütötték, ennek köszönhetően könnyű, kevesebb mint fél tonna a saját tömeg – a benzinmotoros változat tömege 525 kg.

A 20 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor egy feltöltéssel mintegy 240 km megtételére teszi képessé az EV3-ast, a 63 lóerős villanymotor 9 másodperces 100-as sprintet és 145 km/h-s csúcssebességet biztosít. Valamikor az idén kezdik meg a Morgan első elektromos járművének sorozatgyártását, a dátumot később árulják el a vételárral együtt – várhatóan a benzinmotoros változat is megkapja majd az alacsony tömegű részegységeket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A hatvan évvel ezelőtti jövő inspirálta a Morgant

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér