A GM vezet: 10 fokozatú automatikus váltó kérhető a Camaro ZL1-hez

2016. március 17. (csütörtök)

Kissé háttérbe szorítja a 6,2 literes, kompresszoros V8-ast, hogy a Chevrolet Camaro ZL-1-ben debütál a világ első 10 fokozatú automatikus váltója.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Annyira büszke a Chevrolet arra, hogy a legújabb Camaro, a ZL-1-es teljesítménye 60 lóerővel nőtt az elődhöz képest, és ezzel párhuzamosan 91 kg-ot faragtak le a saját tömegből, hogy nem is közölték a menetteljesítményeket – talán azért, hogy később is hírt adjanak az újságok az év vége felé az USA-beli kereskedésekbe kerülő autóról.


Egyelőre annak kell örülni, hogy a Corvette Z06-osból származó, 6,2 literes kompresszoros V8-as 640 LE/868 Nm teljesítménnyel kerül a motortérbe, és ehhez alapáron 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltó párosul, felár ellenében pedig a Ford-GM közös fejlesztésű, 10 fokozatú automatája lesz kérhető. Ennél különösen rövid végáttételt választottak, így kicsik az ugrások az egyes fokozatok között, ami javítja a rugalmasságot és némileg mérsékli az üzemanyag-fogyasztást is – már ha lenne olyan ember ezen a Földön, aki azért vesz 640 lóerős kupét, hogy takarékoskodjon.

Elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű, kikapcsolható Performance Traction Management nevű elektronikus póráz is van a fedélzeten rajtautomatikával egyetemben. A 20 colos felnikre elöl 285/30, hátul 305/30 méretű Goodyear Eagle F1 abroncsok kerülnek, a fékrendszert a Brembo szállítja. A Camaro ZL-1-es több mint 100 órát töltött szélcsatornába azért, hogy a nagy sebességű haladásra optimalizált aerodinamikai csomag hatását finomítsák, és garantálják azt is, hogy kitartó gyilkolás közben se melegszik túl az erőforrás. Ennek érdekében kerültek szellőzőnyílások a karbon motorháztető-betére.

Az utastérben Recaro kagylóülések, kiegyesített karimájú, hasítottbőr kormány és egyedi váltógomb jelenti az újdonságot, az érintőképernyős fejegységben pedig ott a Performance Data Recorder nevű alkalmazás, ami az autó telemetriai adatait rögzíti és teszi elemezhetővé. A New Yorki Autószalonon debütált a Chevrolet Camaro ZL-1-es, a forgalmazása 2016 végén indul az USA-ban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A GM vezet: 10 fokozatú automatikus váltó kérhető a Camaro ZL1-hez

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér