A Ford már korábban bejelentette, hogy a jövedelmezőség csökkenése miatt visszafejleszti ausztrál részlegét, 2016-ban megszünteti a helyi autógyártást és fejlesztést, helyette csak és kizárólag globális modelleket kapnak majd a vásárlók.

A General Motors most csatlakozott konkurenséhez, ők egészen 2017 végéig hagyják életben a helyi autógyártást, ezt követően ők is már csak import autókat forgalmaznak majd, illetve fenntartanak egy formatervező-stúdiót is. A Holden márka megmarad, épp csak a Commodore modellek tűnnek majd el, és kerülnek helyettesítésre más autókkal. A probléma pedig az, hogy jól teljesít az ausztrál gazdaság: 2001 óta 65 százalékkal erősödött az ausztrál dollár az amerikai dollárhoz képest, tehát megdrágult a gyártás. A GM döntése közvetlenül 2900 munkahely megszűnését jelenti, illetve lényegében az ausztrál autógyártás halálát.

A kontinensnyi ország harmadik nagy gyártója a Toyota, aki egyelőre nem nyilatkozott a helyi termelés jövőbeli sorsáról, de a japán cég vezetői aggódva és óvatosan nyilatkoznak. A gondot az jelenti, hogy a Ford és a GM kiszállásával rengeteg autóipar beszállító is visszafejleszt vagy teljesen elhagyja majd az országot. A kisebb darabszámok illetve az esetleges import miatt drágábban adott alkatrészekből készülő autó előállítása még drágább lesz. Egyelőre tárgyalásokat folytat a Toyota ausztrál részlege a meglévő partnereivel, de elképzelhető, hogy akaratuk ellenére s lesznek képesek életben tartani a helyi autógyárukat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!