Kínában nem áll jól a Ford szénája, tavaly 7 százalékkal csökkentek az eladásai a márkának, így mindent megtesznek a helyzet javítására, több külföldi gyártó példáját követve új autómárkát alapítanak, kifejezetten elektromos autók számára. Ehhez új partnert találtak a Zotye Auto nevű helyi cégben, utóbbi idén júliusig 16 000 elektromos autót értékesített, ezzel a nagyobbak közé tartozik. A Ford tehát nem csak a globális elektromos és plug-in hibrid modelljeit viszi el Kínába, hanem ott a helyi igényeknek megfelelő járműveket kínál majd. 2025-ig az ottani autók 70 százalékánál lesz elérhető opcióként újenergiás, azaz plug-in hibrid vagy elektromos hajtás, ez sokkal nagyobb arány, mint másfelé. A következő öt év során 13 újenergiás autót dob piacra a Ford, ezek között lesz egy olyan kis szabadidő-autó is, amelyet Ázsiában, Észak-Amerikában és Európában is forgalmaznak majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!