Azt hinné az ember, hogy tanult mérnökként a Ford szakemberei tudják, hogy a Lidar érzékelő lézersugarainak nincs szüksége az emberi szem által látható tartományban fényre a működéshez, most mégis rácsodálkoznak erre. Mármint arra, hogy koromsötétben képes haladni az ilyen érzékelőkkel ellátott autó.

Hunyorít a Ford mérnöke - magára vessen, miért nappal próbálja az éjjellátót? Hunyorít a Ford mérnöke – magára vessen, miért nappal próbálja az éjjellátót?

Az önvezető autó mindhárom érzékelője (radar, kamera, lézeres letapogatás) képes az emberi szem érzékelési tartományán kívüli működésre, szóval a fényszóró használata csak felesleges energiapocsékolás. A sötétben haladásra a Ford Fusionból készített robotautónak szüksége van egy borzasztóan részletes 3D-ben letapogatott térképre, amelyen aztán a lézeres letapogatással pontosan elhelyezi saját magát, a kamera és a radar egyéb információkkal szolgál a vezérlőegységnek, leginkább abban a tekintetben, van-e akadály az autó előtt.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!