Ahogy az a névből is kiderül, a Special Projects részleg termékei a Ferrari által most bemutatott új modellek, a Monza SP1 és Monza SP2 névre hallgató autók ráadásul nem egyedi darabok, hanem a most bejelentett Icona sorozat első példányai. Arról van szó, hogy a legelső Ferrarik szellemiségét akarják megidézni a mai technika és lehetőségek segítségével, és mindezt úgy teszik, hogy közben elképesztő összegeket gombolnak majd le a vásárlókról.

Nem teljesen új konstrukciókról van szó, hiszen a 812 Superfast alapján építették meg a barchetta karosszériás autókat, amelyeknél a név egyben az ülések számára is utal. Közös vonás a Virtual Wind Shield nevű légterelő, ami állítólag annyira eltereli a menetszelet az utas(ok) elől, hogy sisak nélkül is kényelmesen használható az egyébként mindenféle időjárás elleni védelmet nélkülöző autó.

A műszaki adatokkal kapcsolatban azt árulták el, hogy a Monza SP1 saját tömege 1,5 tonna, a kétüléses Monza SP2 pedig 20 kg-mal nyom többet a mérlegen. A hosszú orrban mindkét esetben a 6,5 literes V12-es szívómotor 810 lóerős változata dolgozik, ami mindkét esetben 2,9 másodperces 0-100 km/h sprintet tesz lehetővé, illetve kedvező körülmények között a 0-200 km/h gyorsulás is megvan 7,9 másodperc alatt, a csúcssebesség pedig meghaladja a 300 km/h-s sebességet. Az árakat nem közölték, de biztosak lehetünk benne, hogy nem marad a Ferrari nyakán a Monza SP1 vagy Monza SP2 egy példánya sem.