A legújabb generáció fejlesztésének elindítása előtt a Toyota gondosan felmérte, milyen kívánságai vannak a vásárlóknak, és ezeket figyelembe véve határozták meg a fejlesztés fő irányát. Mivel a megbízhatósággal és a teher/munkabírással nem volt problémája az ügyfeleknek, két dolgot emeltek ki: legyen kényelmesebb az utastér és alacsonyabb a fogyasztás.

Maradt például a klasszikus létraalváz, de merevebb lett a konstrukció nagyszilárdságú acél és több hegesztési pont alkalmazásával. Alapjában véve a felfüggesztés se változott, elöl független, hátul laprugós merev híd található, de már három hangolást kínálnak: a normál mellett van nagy teherbírású és kényelmes is, utóbbi azoknak az ügyfeleknek készül, akik alapvetően közúton használják pickupjukat, és inkább adózási szempont miatt döntöttek mellette. Ez utóbbi járművek jellemzően a dupla fülkés karosszériát kapják, ennek megfelelően ennél megnövelték az utastér méretét (a teljes hossz 7 centis nyúlása leginkább itt érhető tetten), és immár olyan figyelmességre is számíthatnak a második sorban utazók, mint a középső (az első ülések közötti könyöklő végén elhelyezett) légkiömlő. De arra is odafigyeltek, hogy kesztyűtartóban “állítva” elfér egy 0,5 literes palack, így összesen 4 ilyet lehet itt szállítani – a légkondicionáló által hűtve.

Új dízelmotor-generáció debütál a Hilux orrában, a GD-sorozathoz tartozó 2,4 és 2,8 literes négyhengeresek záros határidőn belül megjelennek majd a Landcruiser modellekben is. Közös jellemzőjük a közös nyomócsöves befecskendezés, a változó geometriájú turbófeltöltő és a motorleállító, az elődhöz (2,5 és 3,0 literes KD-motorok) képest 10 százalékkal takarékosabbak. A kisebb erőforrás 150 LE (3400/perc) és 343 Nm (1400-2800/perc), a nagyobb 177 LE (3400/perc) és 420 Nm (1400-2600/perc) teljesítményű az alapáron adott hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval, a mindkét erőforráshoz kínált hatfokozatú automatikus váltó esetén magasabb a nyomaték (400 Nm és 450 Nm), de szűkebb fordulatszám-tartományban (1600-2000/perc és 1600-2400/perc).

A benzinmotorok változatlanul folytatják, a 2,7 literes négyhengeres 166 LE (5200/perc) és 245 Nm (4000/perc) teljesítményű, ehhez 5 fokozatú kézi kapcsolású vagy 6 fokozatú automatikus váltó párosítható, és ott van még a 4,0 literes V6-os, amelyről még nem közöltek teljesítményadatokat. Ezeknél csökkentett belső súrlódás csökkenti a fogyasztást, az üzemanyagtank méretét egységesen 80 literre növelték. A saját tömeg csökkenése miatt megnövelték a terhelhetőséget, a dupla fülkés változat immár 1240 kg teherbírású, és immár 3,5 tonnás utánfutót is vontathat a Hilux.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csúcsváltozatban üzemmódválasztó (normál, komfort vagy sport) is lesz, a biztonsági arzenál 7 légzsákot és menetstabilizálót tartalmaz, van emelkedőn elindulást segítő funkció és erős fékezés esetén a vészvillogó is bekapcsol, de ezen túl nincsenek biztonsági segédek a teherautóhoz. Első körben Thaiföldön indul meg az új Hilux forgalmazása, majd az ázsiai régió következik, ezt követően várható, hogy Európában is megkezdik az újdonság forgalmazását.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!