A Meyle cég nemrég dobta piacra a kifejezetten nagy tömegű és teljesítményű szabadidő-autókhoz és luxusautókhoz kifejlesztett Platinum Pads elnevezésű fékbetéteit, amelyek hatásosságával kapcsolatban az Auto Test Papenburg elnevezésű szervezet végzett vizsgálatokat. Nem csak aszfalton, de eltérő tapadású felületen is megmérték több típusnál a fékutat, és azt tapasztalták, hogy ha csak egy kicsivel is, de a gyári fékbetéteknél rövidebb fékutat ér el a Platinum Pads.

Az ATP által mért fékutak:
Audi Q7
száraz aszfalt Meyle: 23,35 m Gyári szerelésű betét: 23,49 m
eltérő tapadás Meyle: 61,37 m Gyári szerelésű betét: 61,89 m

BMW X1
száraz aszfalt Meyle: 25,85 m Gyári szerelésű betét: 26,67 m
eltérő tapadás Meyle: 60,94 m Gyári szerelésű betét: 61,16 m

Volkswagen Golf V
száraz aszfalt Meyle: 24,50 m Gyári szerelésű betét: 25,47 m
eltérő tapadás Meyle: 59,41 m Gyári szerelésű betét: 60,48 m

A hamburgi Meyle üzemben egyébként a gyártásfolyamat végén becsiszolják a fékbetéteket, így azok hamarabb hozzákopnak az autó féktárcsáihoz, azaz a fékbetét-cserét követően hamarabb nyújtják a teljes teljesítményüket. Az alábbi videón megtekinthetik az ATP által végzett tesztelési folyamatot:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!