Már kapható Magyarországon is a Mahindra XUV 500-as szabadidő-autó, amely leginkább nagyon is versenyképes vételárával fog hódítani. A forgalmazás kezdetén csak csúcs felszereltséggel létezik a típus (először az indiai igényeket elégítik ki, majd ha ott csökken a kereslet, akkor jön a még olcsóbb modell), 7 349 000 forintért elsőkerékhajtással kapja a kedves vásárló a 150 lóerős dízelmotorral szerelt SUV-t, bőrkárpittal, navigációval, hét üléssel, motorleállítóval, öt év garanciával. Egyedüli extraként összkerékhajtás kérhető, ez esetben 7 890 000 forint a vételár, ami szintén jónak mondható. De ez még nem minden.

Valamikor tavasszal érkezik meg Magyarországra a gyár újdonsága, a Quanto nevű alvázas terepjáró, amely Európában ugyanazzal a 2,2 literes négyhengeres turbódízellel kerül forgalomba (lesz motorleállító is), mint a XUV 500-as, és a hátsókerékhajtású indiai változattal ellentétben mifelénk csak összkerékhajtással (van terepfokozat is) lesz majd elérhető. Ezzel az autóval akarják igazán meghódítani a szabadidő-autóra vágyó vásárlóközönséget, Baán Barnabás, a Mahindra Hungary ügyvezetője szerint árban a Duster alá akarnak menni – miközben erősebb motort, komolyabb technikát és gazdagabb felszereltséget adnak.

Minderről azon a sajtótájékoztatón értesültem, ahol ünnepélyes keretek között aláírták Szilágyi Áron olimpiai bajnok kardvívó támogatási szerződését, amelynek értelmében a Mahindra a következő négy évben egy XUV 500-ast biztosít a Vasas sportolójának.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért