A csökkentett lökettérfogatú motorok nagyobb terheléssel üzemelnek, a technológia fejlődése miatt az üzemanyagoknak is nagyobb igénybevétele van. A benzines autókban is vannak több száz bar-os nyomással dolgozó rendszerek, a dízeleknél már bőven 2000 bar-os nyomás felett járunk, a hőterhelés is nagyobb a szűk motortérben (fűt a turbó). Ilyen körülmények között kell helytállniuk a benzineknek és gázolajoknak.

A Shell mérnökei 5 éves munkával fejlesztették ki a Dynaflex fantázianevű technológiát, ami az eddiginél jobb tisztítóhatást eredményez, és Magyarországon június 5-től már csak ilyen üzemanyaggal lehet találkozni a töltőállomásokon. A FuelSave üzemanyaghoz képest a V-Powerben háromszor több ilyen molekula van, így utóbbinál nagyobb a hatás; a befecskendezőfúvóka apró lyukait nem csak tisztán tartja, de az esetlegesen ott lévő lerakódásokat is eltávolítja, tehát azok az égéstéren és a kipufogórendszeren át távoznak. Emellett még van egy új, a motor belső súrlódását (a dugattyúgyűrű és a hengerfal közötti kapcsolat) csökkentő adalék is az új üzemanyagokban.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!