Az ember van a Citroën termékfejlesztéseinek a középpontjában, márpedig az emberek sok mindent akarnak: van, aki csak 5 percre vesz igénybe egy autót, van, aki hosszú évekre tervez vele. Ennek megfelelően úgy képzeli a gyártó, hogy az 5 perces ügyfél a Free2Move autómegosztó-szolgáltatáson keresztül jut majd az autóhoz, az 5 napos a Rent&Smile bérautó-márkán keresztül juthat hozzá, míg aki 5 évre tervez, az az interneten keresztül vásárolhatja meg az autót, míg az akkumulátort lízingeli.

Egy biztos, a felhasználótól függetlenül épp folyik az elektromos átállás, így a Genfi Autószalonon bemutatkozó Ami One nevű tanulmány is akkumulátoros-elektromos meghajtást kapott. A végsebessége 45 km/óra, így mopedautónak számít, ennek megfelelően annak vezetői engedélyével használható, a padlóba épített akkumulátor 100 km-es hatótávolságot biztosít és egyszerű konnektorról mindössze 2 óra alatt öltődik fel.

Az időjárás viszontagságaitól védő zárt utascellában ketten (+csomagjaik) utazhatnak, a 2,5 méteres karosszériahossz miatt könnyű a parkolás – igaz, nem árt figyelni a padkákra, hiszen a sarkokba óriási, 18 colos felniket helyeztek. Műszerfal helyett az ügyfél okostelefonján keresztül tartja a kapcsolatot az utasokkal az Ami One, sőt, már a bejutáshoz is az ajtókon lévő QR-kódot kell beszkennelni, a tartó természetesen vezetéknélküli töltést biztosít.

A következő generációs Citroën formavilágot valósították meg, annyi csavarral, hogy csak egyféle oldalajtót készítettek, így van az, hogy az egyik oldalon előre-, a másikon hátrafelé tárul fel a nyílás, és a lökhárítók is szimmetrikusak. Kevés, könnyen cserélhető elemből áll össze a karosszéria, az utastérben is minimalizálták a felhasznált anyagokat/elemeket. A vezető állítható ülést kapott, az utasé rögzített, a kárpitot kültéri bútorok strapabíró, könnyen takarítható anyagai adják.