Még 2012-ben tették le a Suzuki új indiai fejlesztőközpontjának alapkövét, az Új Delhitől nem messze lévő Rohtak városa mellett mintegy 700 hektáros területen két ütemben valósítják meg a márka legmodernebb fejlesztőközpontját. A 40 milliárd Ft-os beruházás első fázisa magának a tesztpályának a felépítését jelentette, a második ütemben azokat az épületeket húzzák fel, amelyekben a különféle laboratóriumokat elhelyezik (elektroszmog-vizsgálat, töréstesztek, satöbbi).

Most azonban Haryana kormányzata felszólította a Maruti Suzukit, hogy azonnali hatállyal állítsa le az építkezést, mondván nem szerezték be az ekkora beruházásoknál egy 2006-os törvényben kötelezően előírt Környezetvédelmi Jóváhagyási Engedélyt. Épp csak annyi a gond, hogy ezt az engedélyt csak lakóépületeknél kell kérni. A Suzuki egyébként a beruházás előkészítési fázisában megszerezte a szükséges környezetvédelmi engedélyeket (levegő- és vízszennyezést vizsgáltak, illetve a veszélyes hulladékok kezelését), és 2013 februárjában beadta a papírokat, hogy az egyébként a magas rangú hivatalnokok által kimondottan erre a beruházásra nem vonatkozó Környezetvédelmi Jóváhagyási Engedélyt is megkapja.

Mivel a hatóságok egy éven át semmit nem léptek, a Suzuki 2014 márciusában megkezdte az épületek felhúzását, amivel a tartományi kormányzat szerint megsértették a törvényt, hiszen engedély nélkül építkeznek. 2014 májusában a Delhi Legfelső Bíróság utasította a Haryanai kormányzatot, hogy ne indítson büntetőeljárást a Suzuki ellen, egyben arra is utasította az autógyárat, hogy utólag szerezze be a Környezetvédelmi Jóváhagyási Engedélyt. Ezt a döntést megfellebbezte a Haryanai kormányzat, és ezt még nem tárgyalták. A Suzuki nem igazán tudja, hogy most mit is kellene lépnie, hiszen egy olyan papír miatt állították le a 40 milliárdos beruházást, ami nem is vonatkozik erre a beruházásra, és amit egyébként ennek ellenére megkért, csak épp az a hatóság, amelyik most jogi eljárást indított ellene, több mint egy év alatt nem volt képes azt elbírálni. Legrosszabb esetben akár 18 hónapos késést is elszenvedhet a fejlesztőközpont építése, de mivel az új indiai miniszterelnök a helyi autóipart kiemelten támogatja, valószínűleg hamarosan a központi kormányzat is foglalkozni fog az üggyel.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!