Egyre inkább jellemző, hogy az online autóvásárlást preferálják az britek a hagyományos kereskedés-látogatással szemben, a FairSquare felmérésében tavaly még csak a megkérdezettek 25%-a nyilatkozott így, idén már 37%. Ebben persze benne van az is, hogy az emberek több mint háromnegyede finanszírozással vásárolt autót, és nagyon hosszú az a folyamat, amíg a kereskedéssel szerződésben álló cégekhez benyújtják az ajánlatokat – internetes kalkulátorral ez a folyamat jelentősen leegyszerűsödik. Azonban nem lenne tanácsos lemondani az emberi segítségről, hiszen a megkérdezettek 89%-a bevallottan nem olvassa el az apróbetűs részt, fogalma nincs arról, mennyi futásteljesítményt enged neki az aláírt szerződés, vagy hogy milyen következményei lesznek a szerződés be nem tartásának. Ennek ellenére az autóvásárlók 60%-a egyszerűen aláírja a papírokat.

Az autóvásárlás legstresszesebb momentumai:
1. Kereskedés és annak telepének felkeresése
2. Finanszírozási ajánlat kérvény kitöltése, és ennek megismétlése minden szolgáltató esetén
3. A különböző kereskedések és finanszírozók ajánlatainak összehasonlítása
4. A szerződés aláírására kapacitálja az értékesítő az embert, miközben nincs ideje rendesen átgondolni a dolgot
5. Attól való félelem, hogy az ügynök nem a legjobb, hanem a neki legnagyobb jutalékot adó finanszírozást ajánlja
6. Használt autók megvizsgálása

A legnagyobb bajt az jelenti, hogy egyszerűen nem értik a finanszírozási konstrukciókat az emberek, és az azt kínáló ügynök pedig nyomás alatt tartja őket, hogy gyorsan hozzanak döntést. Az is elbizonytalanítja őket, hogy az autószalonban nincs lehetőségük egyéb ajánlatokat összehasonlítani.

De a FairSquare arra is kíváncsi volt, hogy a brit autóvásárlók milyen időtöltéseket tartanak kevésbé stresszesnek:
1. Fogorvoshoz menni
2. Orvoshoz menni
3. Karácsonyi bevásárlás
4. Közösségi közlekedés használata csúcsidőben
5. Megbeszélés a főnökkel
6. Após/anyós meglátogatása
7. Horrorfilm megnézése
8. Dugóba kerülni
9. Hosszú távú repülés
10. Látszerészhez menni