Az első generációs Suzuki Swift alapján a General Motors több kisautót is kínált, ezek egyike volt a Chevrolet Sprint, amelyhez még 1,0 literes, háromhengeres turbómotort is kínáltak 70 lóerővel – az 1,3 literes, 16 szelepes négyhengerest a japánok megtartották saját maguknak.

Szóval egy ilyen, 1988-ban gyártott Chevrolet Sprint volt az alapja az itt látható, 2007-ben kivitelezett átépítésnek, amely végeredménye egy 945 lóerős, az USA-ban rendszámmal rendelkező, tehát közúton korlátozás nélkül használható autó lett. Amíg a karosszéria külseje változatlan, szériaállapotú, a külső borítólemezek alatt minden megváltozott.

Az 1,0 literes, keresztben beépített és az első kerekeket hajtó háromhengeres helyett egy hosszában beépített, 402 köbinches (6,6 liter) lökettérfogatú, a Duttweiler Performance cég által épített erőforrás dolgozik. Többek között kovácsolt főtengely és hajtókarok, programozható benzinbefecskendezés, két darab turbófeltöltő került a szárazkarteres olajozásúra alakított blokkra, amely benzinkúton tankolható 91 oktános benzinnel tudja a 945 lóerőt. Egy megerősített, GM THM350-es automatikus váltó jelenti a hajtásláncot, kardántengelynek nem nagyon maradt hely, a hátsó futómű egy szűkebbre vett nyomtávú 9 colos Ford merevtengely Detroit Truetrac sperrel.

Amíg kívülről leginkább a nagyon széles hátsó abroncsok árulkodnak a turpisságról – az is leginkább közvetlenül hátulról nézve -, az oldalablakokon bepillantva látszik az erősen módosított tűzfal és padlólemez, az utasoknak alig maradt helye. Bár a teljesítmény ismeretében jobb is,ha nem nagyon fickándoznak. Az AutoBarn Classic Cars kereskedés 44 995 dolláros irányáron kínálja ezt az egyedi meglepetésautót, azonban a vásárlónak muszáj észben tartania, hogy az Egyesült Államokon kívül problémát jelenthet a forgalomba helyezés.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások