Gale Halderman 1954-ben kezdett el a Fordnál dolgozni, és több mint negyven éves karriert követően onnan is ment nyugdíjba. Formatervező pályafutásának legnagyobb sikere az első Ford Mustang formájának megrajzolása volt. Lee Iacocca 1962 elején házon belüli versenyt hirdetett a T-5 kódnéven a Falcon alapján készülő sportkocsi megrajzolására a Ford és a Mercury márkák dizájnrészlegén, a beérkezett tucatnyi pályamű közül Gale Halderman vázlata lett a befutó a bírák egyöntetű véleménye szerint.

Ezt követően őt bízták meg a Cougar néven tervezett autó formatervét készítő csapat vezetésével, először is megépítették az életnagyságú agyagmodellt, hosszú motorháztetővel, ovális fényszórókkal, és az oldalanként három hátsó lámpával. A fejlesztés során aztán a nevet Mustangra változtatták, a fényszórók kerekek lettek, de alapvetően az első autó került sorozatgyártásba. Halderman tervezte meg a szintén legendássá vált logót.

Nyolc éven át vezette a Mustang típusért felelős részleget, utoljára az 1973-as modellek viselték az ő keze nyomát. Ezt követően a Ford-Lincoln márkák formatervezési igazgatója lett, ez idő alatt személyesen felügyelte a Mercury Montego és a Lincoln Mark VI tervezését. A Motor Trend újság az 1990-es Lincoln Town Car formatervéért részesítette kitüntetésben. Nyugdíjba vonulását követően is aktívan részt vett a formatervező részleg életében, minden évben ő szervezte a nyugdíjas dizájnerek látogatását a formatervező stúdióba. Tipp City-ben található otthonában egy kis múzeumot rendezett be a Fordnál eltöltött évei alatt készített rajzaiból, és természetesen nem hiányozhatott onnan egy első szériás Ford Mustang sem, amelyet még újonnan vásárolt magának 1965-ben.