A gazdaságilag nehéz helyzetben lévő Eifel-hegységben 1925-ben indult a Nürburg-Ring építése, ami 8,1 millió birodalmi márka elköltését követően 1927-ben kezdte meg működését. Poroszország Közlekedési és Jóléti Minisztérium finanszírozta, és végig állami kézben maradt. Azonban az utóbbi években bebizonyosodott, hogy az állam nem feltétlenül jó gazda, és egy vidámpark építésébe végül is belebukott a versenypályát működtető társaság, amely csődvédelem alá került. Most pedig sikerült új tulajdonost találni a német Capricorn beszállító személyében.

Az utolsó körben egy amerikai pénzügyi befektető és a német szakmai befektető volt versenyben, végül a düsseldorfi központú vállalkozás lett a befutó. A németek több, mint 100 millió eurót fordítanak a pályára, ebből az összegből mintegy 25 millió euró a pálya korszerűsítésére megy majd el. Új, a mostaninál biztonságosabb kaput építenek majd a közönségnapok pilótáinak, és bekamerázzák az egész pályát, és ezzel párhuzamosan az összes felhajtó kocsi kap majd egy fedélzeti egységet is. Utóbbiaknak köszönhetően automatikusan láthatják majd a központból, ha valahol baleset történik – a jeladó szól becsapódás esetén vagy ha nullára csökken a jármű sebessége -, a kép számítógépes elemzésével pedig meg tudják majd állapítani, ha valahol folyadék kerül az aszfaltra.

A legfontosabb változás azonban mindenképpen az lesz, hogy amint aláírásra kerül a szerződés, a Nürburgring végre hivatalosan is versenypálya lesz. Jelenleg a pálya jogállása szerint egy olyan közút, amelyre díjfizetést követően hajthatnak be az emberek, aminek az a lényege, hogy a megkötött biztosítások – kötelező és casco – is érvényesek voltak, a magánkézben lévő versenypályán pedig mindenki saját maga fizeti majd az esetleges kárát.

A Capricorn szándéka szerint a közönségnapok megtartása mellett növelni szeretnék majd a pálya újautó-fejlesztésben meglévő fontosságát azzal, hogy autóipari kutatásokkal foglalkozó intézeteket és szervezeteket csábítanak majd oda. Már megvan az ötlet is arra, hova települhetnek majd az új szereplők, hiszen a csak veszteséget termelő és a Nürburgring GmbH csődjét okozó vidámparkot lebontják majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!