80 millió Ft-ot kérnek az első dízel Land Roverért – motor nélkül!

2016. február 8. (hétfő)

Pont a legkülönlegesebb része, az eredeti erőforrás hiányzik a solihulli gyárban elkészített első, dízelmotoros Land Rover terepjáróból.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nemrég búcsúzott Solihull-ban az utolsó dízelmotoros Land Rover Defender, most pedig itt a lehetőség arra, hogy a legelső példányt megvásárolja valaki. Apró szépséghiba, hogy nincs már meg az igazán értékes gyári motor, csak egy korabeli hasonlót mellékel az autóhoz jelenlegi tulajdonosa, de ez az apróság se akadályozza meg abban, hogy 200 ezer fontot, azaz 80 millió Ft-ot kérjen a teljes felújításra szoruló járműért.


A 116700001-es alvázszám alapján ez volt az első példány, ami az 1957-es esztendőben elhagyta a szerelőszalagot január 15-én. Ebben az évben kezdődött a Series I dízelmotoros változatának gyártása, szóval csak öt darab, 1956-ban gyártott prototípus van, amelyek ennél korábban készültek. Eredetileg zöld színű volt a 88 inches tengelytávolságú Land Rover, amelynek első tulajdonosa maga a gyár volt, majd több kézen is átment, mígnem egy farmon dolgozott 1982-ig, amikor leállították.
Üres a motortér Üres a motortér

A hiányzó erőforrást ráadásul nem tudja pontosan olyannal pótolni az eladó, egy Series II-esből származó, tehát 2,0 helyett már 2,25 literes négyhengeres dízelt mellékel az autóhoz, meg egy teljes, 109 inches tengelytávolságú pickupot is, amelyről még a motor beszereléséhez szükséges alkatrészeket tudja majd leszedni a vásárló.

Nem az eredeti 2,0, hanem az egy évvel későbbi 2,25 literes dízelt mellékelnek az autóhoz - a platón Nem az eredeti 2,0, hanem az egy évvel későbbi 2,25 literes dízelt mellékelnek az autóhoz - a platón

Amennyire az üres motortér alapján meg lehet állapítani, nem gyári erőforrással is használták az autót, amelynek az akkumulátorát is kívülre helyezték át, az alváz hátsó kereszttartója és a taposólemez el van rohadva, a fülke nem gyári, hanem utólagos építés, egyébként korához képest nincs rossz állapotban. Azon kívül, hogy egy szétbarkácsolt, erőforrás nélküli Land Rover Series I-est kap az ember 80 millió Ft-ért, még arra is fel kell készülnie, hogy jelenleg egy pajtában tárolják azt alkatrészek és egyéb járművek alatt eltemetve, a kiszedés és így a megtekintés is az eladó állítása szerint több napos munkát jelent, szóval csak komoly ajánlatokkal akar foglalkozni. Még mondják ezek után, hogy nálunk rosszak a nepperek.

Jó állapotú a karosszéria - ahhoz képest, hogy egy 60 éves munkagépről van szó Jó állapotú a karosszéria - ahhoz képest, hogy egy 60 éves munkagépről van szó

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
80 millió Ft-ot kérnek az első dízel Land Roverért – motor nélkül!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér