Az Egyesült Államokban működő Consumer Reports nevű nonprofit fogyasztóvédelmi szervezet arra volt kíváncsi, hogyan érinti a VW dízelbotrányban érintett 2,0 literes TDI-motorral szerelt autók tulajdonosait a gyakorlatban, tehát a fogyasztásban a csaló szoftver használata. Nem csak a károsanyag-kibocsájtás, de a szabványos fogyasztás mérésekor is aktív a „csaló üzemmód”, ami megmásítja az eredményeket.

Egy 2011-ben gyártott Jetta Sportwagen TDI (kombi) és egy 2015-ös Ketta TDI-t vizsgáltak. A „csaló üzemmód” bekapcsolásához ráadott gyújtásnál bekapcsolták a vészvillogót, majd ötször teljesen lenyomták a menetpedált, és hogy a számítógép ne vegye észre, hogy a hátsó kerekek  forognak, egyszerűen lekötötték a hátsó kerékfordulatszám-jeladókat. Egy adott útvonalon mindkét irányban, váltott sofőrökkel köröztek, az átlagfogyasztást átfolyásmérővel regisztrálták, illetve ezt követően gyorsulást is mértek. A 2011-es Jetta gyorsulása a normál 9,9 másodpercről 10,5 másodpercre nőtt „csaló üzemmódban”, a 2015-ös autónál nem változtak a menetteljesítmények. A fogyasztásban számottevő különbségeket tapasztaltak, különösen a gyorsforgalmi úton, a 2015-ös autónál 53 mérföld/gallon-ról (4,43 l/100 km) 50-re (4,7 l/100 km), a 2011-esnél 50 mérföld/gallonról (4,7 l/100 km) 46-ra (5,11 l/100 km) nőtt az átlag normál módban. A 8 százalékos fogyasztásnövekedés nem tűnik soknak, de a „szupertakarékos” autók között bizony ez döntési ok lehet azoknál, akik pontosan utánaszámolnak a dolgoknak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!