Először a 2010-es Genfi Autószalonon láthattuk a Porsche új szuperautóját, a 918 Spydert, és még mindig van jó másfél évünk a forgalmazás megindulásáig, de néhány kulcsinformációt már megosztottak az autóról.

A karbon-monocoque köré épülő karosszéria megjelenése hű marad a korábbi tanulmányokhoz, és aktív aerodinamikát is kap. A kivehető tetőpanelokat a csomagtérben lehet tárolni. Konnektorról tölthető hibrid hajtást kap majd a Porsche roadster, amelynek jövő szeptemberben indul majd a gyártása, az első ügyfelek még 2013 vége előtt megkapják majd az autót. Persze, miután csak kifizették az adók nélkül 645 000 eurós vételárat.

A 918 Spyder belső égésű motorja egy „több, mint 4,0 literes” V8-as szívómotor, amelynek teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt, és van még egy-egy elektromotor az első- és a hátsó tengelyen, összesen 218 lóerős csúcsteljesítménnyel. A rendszerteljesítmény tehát meghaladja a 770 lóerőt, miközben a szabványos átlagfogyasztás mindössze 3,0 l/100 km. Az akkumulátorokban tárolt energiával 25 km-re jut el az autó.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!