Hirtelen minden szuperautó (Ferrari Enzo Ferrari utód, McLaren P1) hibrid hajtást kap, elsősorban a teljesítmény fokozása, másodsorban az adókedvezmények, és talán harmadsorban a környezeti terhelés csökkentése miatt. A Porsche 918 Spyder Párizsban egy nagy lépéssel közelebb kerül a sorozatgyártáshoz.

Egy kiszivárgott prospektus szerint a 4,6 literes V8-as szívómotor teljesítménye 550 lóerő, ezen kívül még egy 120 lóerős (hátsó tengely) és egy 106 lóerős (első tengely) elektromotor segít a hajtásban, a rendszerteljesítmény 770 lóerő. A 100 km/órás tempót kicsivel több, mint 3 másodperc alatt éri el az autó, a 200-at 8 másodperc körül futja. A 6,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor segítségével nagyjából 25 km-t tud megtenni helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül, ilyenkor 150 km/órás tempót is el tud érni a Porsche 918 Spyder. Egyébként 325 km/óra a csúcssebesség.

Az autó különlegessége lesz még a dekoráció, a standard fényezéseket kétféle matrica-dekorral (Martini Racing Design és Salzburg Racing Design) lehet kombinálni, de van Special Liquid Metal nevű egyedi fényezés is – 50 000 eurós (!) felárért. A szintén feláras Weissach Package csomaggal lehet fokozni a Porsche 918 Spyder tudását, ez 35 kg-os tömeg megtakarítással jár – de le kell mondani a légkondiról, a rádióról és még néhány extráról.

Párizsban hivatalosan még csak tanulmányként lesz jelen az autó, de az lényegében az utolsó csavarig megegyezik a jövőre bemutatásra kerülő széria kivitellel, amely 2013 vége felé lesz megvásárolható – az indulóár 645 000 euró. Összesen 918 darabot készít a Porsche csúcsmodelljéből, amely egyben a legtakarékosabb autója is, hiszen az EU-ciklus szerint 3 l/100 km-rel is beéri. Hiszi a piszi.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!