Nem az S-osztályból készít villanyautót a Mercedes-Benz, a most bemutatott EQS nevű elektromos luxuslimuzin dedikált villanyautó-alapra épül, amelyet aztán az EQS SUV és az EQE, illetve EQE SUV típusokhoz is használnak majd. Az eltérő követelmények miatt volt szükség erre az új építőkészletre, hiszen az áramvonalas kialakítás miatt a hagyományosnál előrébb vannak az A oszlopok, nincs szükség kardánalagútra, igaz, az utastérpadló magasabban van az alatta lévő akkumulátor miatt.

Az alacsony légellenállás jegyében készült a karosszéria, azért néz ki úgy, mintha egy hatalmas ív lenne, a Cw 0,20-as légellenállási együttható alapján ez ma a legáramvonalasabb sorozatgyártású autó. A karosszéria hossza egyébként 5216 mm, szélessége 1926 mm, magassága 1512 mm, a tengelytávolság 3,21 méter – tehát az S-osztály méretéről van szó. A csomagoknak alapesetben 610 liter jut, támladöntéssel 1770 literesre bővül a poggyásztér. Alapáron kapja a légrugózást és az összkerék-kormányzást az EQS, utóbbinál 4,5° az elfordulás alapáron, ami 11,9 méteres fordulókört eredményez, az opcionális 10° elfordulású hátsó kerekekkel 10,9 méterre csökkenthető a fordulókör – online frissítéssel akár később is aktiválható a nagyobb hátsókerék-elfordulási szög, nem kell rögtön a vásárláskor dönteni.

Természetesen a csupa kijelző műszerfalnál is – amiből ugye kétféle is lesz, ahogy azt már korábban elárulták – jelentős szerepet szánnak az online frissítéseknek, amivel az értékesítést követően is tud majd bevételt generálni a gyár. Az MBUX digitális segéd új funkciója az úgynevezett nulladik réteg, a rendszer megtanulja, milyen funkciókat használnak az utasok a legtöbbször ezeket pedig közvetlenül a főképernyőn teszi majd elérhetővé. Összesen 190 darab rejtett LED felel a dinamikus hangulatvilágításért, változik a szín attól függően, hogy erősen gyorsít az autó, vagy épp energiát visszanyerve lassít, de a vezetőtámogató rendszerek egy része is hat a hangulatfényre, például a holttérfigyelő, ha akadályt észlel sávváltás esetén.

A piaci rajtnál hátsó (450) vagy összkerékhajtással (580) lehet majd választani a Mercedes-Benz EQS-t, hamarosan csatlakozik ezekhez a csúcsmodell, amely 760 lóerős rendszerteljesítményű hajtást kap. Az alapkivitelben 333 LE/568 Nm teljesítményű a hajtómotor, az energia-visszatermelés mértéke 186 kW, az 580-as típusjelzéshez 523 LE/855 Nm rendszerteljesítményű kétmotoros hajtás tartozik, és itt már 290 kW lehet az energia-visszatermelés mértéke. Előbbinél 6,2, utóbbinál 4,3 másodpercig tart a 0-100 km/óra gyorsulás, a csúcssebesség mindkét esetben elektronikusan korlátozott 210 km/óra.

Első körben csak a nagyobb, 107,8 kWh kapacitású akkumulátort adják, amivel a WLTP-szabvány szerinti hatótávolság elérheti a 770 km-t, később 90 kWh kapacitású telep is választható lesz. A Mercedes-Benz 10 év/250 000 km garanciát vállal az akkumulátorra (minimum 70%-os kapacitás), amelyben a korábbinál 10%-kal kevesebb kobaltot használnak és javítottak a hűtésen is – utóbbi vezérlését is online-frissítésekkel tudják majd befolyásolni. Az EQS legfeljebb 200 kW teljesítményű villámtöltés fogadására képes, a fedélzeti töltőberendezés 22 kW teljesítményű, a Japánba szállított autók kétirányú töltőt kapnak, tehát a tárolt energiát le is tudja adni az oda eladott példány.

A Mercedes-Benz EQS új extrafelszerelése lesz az automatikus ajtómozgatás, amelynél a használó (nem kell jeladó, párosított okostelefonról is felismeri a vezetőt) közeledtére 6 méter távolságból kinyitja a kilincseket az elektronika, majd 1,5 méteres távolságnál villanymotor segítségével feltárja a vezető ajtaját – természetesen kamerák és szenzorok figyelik, nehogy baj legyen. A másik érdekes megoldás a bal első sárvédőn látható kis fedél mögött rejtőzik, itt kell betölteni a szélvédőmosó-folyadékot, nincs szükség a motorháztető nyitogatására ehhez – igaz, mivel a karosszéria függőleges síkjához közel van a kipattanó betöltőnyílás, óvatosan kell majd kezelni az 5-10 literes palackokat.