750 lóerős Mustanggal ünnepel egy 49 évvel ezelőtti győzelmet a Shelby

2016. január 26. (kedd)

A Terlingua versenyistállónak állít emléket a legújabb Shelby Mustang, a harcias nyúl ezúttal 750 lóerős V8-as motort kap.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Carrol Shelby is részese volt a Terlingua Racing Team életre hívásának, amelynek első sikere az 1967-es Trans Am Bajnokság megnyerése volt. A negyven éves évfordulóra egy szerény, V6-os motorral szerelt limitált szériával emlékeztek 2007-ben, most pedig egy évvel a fél évszázados évforduló előtt megmutatták a jubileumi autót, a 750 lóerős Shelby Terlingua-t.


Ha már az évfordulót nem sikerült eltalálni, legalább a darabszámot 50-re korlátozták. A reménybeli tulajdonosnak először is vásárolnia kell egy Ford Mustang GT-t, majd ezen felül még 65 999 dollárt kellt fizetnie a Shelby American-nek az átalakításért, amelynek a legfontosabb eleme a Whipple kompresszor, ami az 5,0 literes V8-as teljesítményét 750 lóerőre növeli, a felfüggesztést Eibach alkatrészek – állítható toronytámaszok is – segítségével készítik fel az extra igénybevételre.

A Ford Performance kiegészítőkből a kézi váltónál a kapcsolási utat lerövidítő készletet, a megerősített féltengelyeket veszik át, a hangot Borla hátsó dobok segítségével javítják. Nagy teljesítményű Brembo fékrendszert kap a Terlingua Mustang, amely 20 colos Weld felniken gördül. A versenycsapatra a néven és a színösszeállításon kívül a hűtőrácson elhelyezett nyúl-logó, illetve az utastérbe rakott, Carrol Shelby, Bill Neale (ők a csapat alapítói) és az 1967-es Trans Am Bajnokságot megnyerő Jerry Titus aláírását viselő plakett emlékeztet.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
750 lóerős Mustanggal ünnepel egy 49 évvel ezelőtti győzelmet a Shelby

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér