Szikrázó napsütés, mindenféle árnyék elkerülése esetén a leghosszabb nap (5:23-22:06) alatt 59 km-nyi energiát képesek termelni a Lightyear One lenevezésű holland elektromos luxusautó 5 m2-nyi napelemei, amelyeket a motorház- és utastér-tetőre építenek. A 725 km-es WLTP-hatótávolság elméleti érték, helyette azt garantálják, hogy még télen, fűtéssel haladva az autópályán is legalább 400 km-t tud megtenni az autó, egyébként 500-800 km közötti hatótávolsággal számolhatnak az ügyfelek.

Lapos és áramvonalas a karosszéria, a belső tér maximalizálása érdekében kerékagy-villanymotorokat használnak. A különösen könnyű anyagok használata, a minimalista kialakítás miatt a megszokottnál kisebb tömegű akkumulátort alkalmazhattak, pontos számokat azonban még nem közöltek.

A Lightyear One egy 500 darabos limitált szériával indít, amelynél 119 000 euró a vételár, a projektet kezdettől fogva támogató LeasePlan havi 1879 eurós konstrukciót dolgozott ki. A fejlesztők egyébként azok a diákok és támogatóik, akik az Eindhoveni Egyetemet képviselték a World Solar Challenge versenyen még 2016-ban.