Enzo Ferrari még 1939-ben alapította meg Auto Avio Contruzioni nevű cégét (miután otthagyta az Alfa Romeo versenyosztályának vezetői székét, négy évig nem használhatta saját nevét verseny- vagy utcai autónál), amelynek első autója már 1940-ben elkészült.

– Enzo Ferrari con il figlio Alfredo (Dino) ,a sinistra nella foto, osservano l’assemblaggio di un motore.

Modenából 1943-ban költözött Maranellóba a vállalkozás, az üzemet azonban lebombázták a szövetséges haderők, az újjáépítéskor már helyet adtak az ekkor még csak tervezett utcai autók gyártósorának is. Az első autó azonban egy versenygép volt. Enzo Ferrari 1947. március 12-én hajtott ki a 125 S típussal a gyárkapun, hogy Maranello utcáin tesztelje az újdonságot még karosszéria nélkül, ekkor született meg hivatalosan a Ferrari autómárka.

La 125 S È posizionata all’entrata della fabbrica Ferrari.

Az 1,5 literes, 120 lóerős V12-es motort Gioacchino Colombo készítette, az autón még Giuseppe Busso és Luigi Bazzi dolgozott. Két hónap kellett az autó befejezéséhez, a Ferrari 125 S a Piacenza versenypályán debütált Franco Cortese-vel a volánja mögött, kilenc nap múlva második versenyét, a Római Grand Prix-t már meg is nyerte a gép. A gyár egész évben a születésnapját ünnepli majd, a rendezvényekről a www.ferrari70.com weboldalon lehet majd tájékozódni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!