Néhány szerencsés újságíró már ki is próbálhatta – az anyósülésen – az új Porsche 911 GT RS-t, amely a GT3 RS-nél bevetett fejlesztéseket kapja meg, a farában azonban nem 4,0 literes szívó, hanem 3,8 literes biturbó boxer szolgál. Hivatalosan még csak 650 lóerőt meghaladó teljesítményről beszélnek, jól értesült források szerint 700 lóerőről beszélünk, a maximális nyomaték 750 Nm lesz. Éjjel hátulról látni a vörösen izzó katalizátorokat a kipufogócsöveken át, a dubai hőségben fél méteres lángokat lövellt az autó – ez normális üzemállapot kánikulában, szóval a mögöttes forgalom jobban teszi, ha megfelelő követési távolságot tart.

Izgalmasnak ígérkezik, hiszen a tömegcsökkentés érdekében lemondanak az összkerékhajtásról. Sikerül 1,5 tonna alá vinni a saját tömeget a karbon első sárvédők, csomagtérfedél, motortérfedél, valamint a magnézium tetőlemez alkalmazásával. És akkor még ott van a Weissach-csomag magnézium-felnikkel (-12 kg), titán bukókerettel (-3 kg), karbon kanyarstabilizátorral (-5 kg), és a karbon elemekről is lehagyják a fényezést, csak lakkozzák azokat. A prototípusba vörös Alcantara belsőt szereltek, nem véletlenül, ez volt a legnépszerűbb választás az előző GT2-esnél.

A 911 GT3 RS-hez képest némileg módosítanak az aerodinamikai csomagon, például az első sárvédőkbe vágott szellőzőnyílások formája is eltérő lesz; a maximális leszorító-erő itt is 300 kg, de azt nem 310-nél, hanem 340 km/h-nál éri el a 911 GT2 RS. Áthangolták a felfüggesztést is, elöl 100, hátul 50 százalékkal merevebbek a rugók, ellenben az elektronikus lengéscsillapítást lágyabbra hangolták. Egyedüli váltóként a PDK dupla kuplungos egység lesz elérhető, a Porsche felmérése szerint sokat használják versenypályán ezt a gépet, és egyszerűen nincs igény kézi kapcsolású váltóra.

A Goodwood FoS-on lehet majd álca nélkül megtekinteni az új Porsche 911 GT2 RS-t, az első vásárlók októberben ülhetnek be a volán mögé. A limitált széria darabszámát és a vételárat is június végén árulják el, apró adalék, hogy az 500 példányban készült előd új ára 240 000 euró volt, ma pedig már 350 000 euró körül járnak a megkímélt példányok. Ennél azért olcsóbb lesz az új generáció – csak kérdés, jut-e belőle?

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!