Hatvan évvel ezelőtt indult a Ferrari sportkocsik forgalmazása az Egyesült Államokban, a jeles évfordulóra emlékeznek az F60 America nevű sportkocsival, amely tulajdonképpen az F12berlinetta alapján készült roadster egyedi megjelenéssel. Alaposan megkérik az árát az egyedi megjelenésnek, hiszen a 2,5 millió dolláros vételár mintegy hatszorosa az F12berlinetta kupénak – ennek ellenére a tulajdonosok biztosak lehetnek abban, hogy gazdaságilag is biztos befektetést hajtottak végre.

Aztán még ott van a 740 lóerős V12-es motorral hajtott roadster, amelyet néhanapján biztos kivisznek majd a garázsból egy-két körre. A 10 darabos limitált széria összes példányát már előre értékesítették a márka rajongói között. Ezek után már nem is nagyon lehet azon csodálkozni, hogy inkább műalkotásokról, mint autókról beszélhetünk, így az se igazán hiba, hogy a tetőről megfeledkeztek az olasz mérnökök. Nincs keménytető, se nyitható vászontető, helyette van egy olyan kis vászondarab, amelyet két ember pár perc alatt az utastér fölé tud feszíteni. A gyár bevallása szerint csak mintegy 120 km/órás tempóig képes az ellenállni a menetszélnek, úgyhogy leginkább parkolásnál van értelme. A 740 lóerős V12-es szívómotor könnyedén repíti az F60 America-t, a 100 km/órás tempót 3,1 másodperc alatt futja meg a roadster, és több mint 320 km/órás sebességet tud elérni. Utóbbi esetben azonban nem árt a bukósisak használata, ami egyébként nincs benne a vételárban.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!