Augusztus 20-án árverezik el a Sam és Emily Mann gyűjteményéből származó 1939-es évjáratú Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider by Touring típusú autót, amelyért 20-25 millió dolláros leütési árat becsülnek a szakértők. Nem rossz ez egy olyan autótól, amely több példányból lett összerakva, miután az ötvenes években Dél-Amerikában szétszedték…

Mario Tavares Leite amatőr autóversenyző 1949 elején importálta Brazíliába az akkor tíz éves olasz sportkocsit, amellyel aztán több versenyen is indult. 1958-ban Camillo Cristofaro versenyautót épített ebből a kocsiból, megrövidítette az alvázat, Corvette-motort szerelt bele és monoposto karosszériát készített rá. Egy másik újsághír alapján Argentínában German Pesce épített versenyautót egy Touring karosszériás 8C 2900B Spider-ből, amelynek a karosszériáját félrerakták a hűtőrács kivételével – azt felhasználták az új felépítményhez. A Touring karosszéria a belső térrel együtt Juan Giacchio-hoz került, 1986-os halála után özvegye értékesítette azt Ed Jurist-nak.

1983-ban Európában bukkan fel a módosított alváz, amely még a gyári futóművekkel és erőátvitellel rendelkezik, de a motortartó bakokat levágták róla a Corvette V8-as miatt. Ezt 1993-ban vásárolta meg a svájci Guido Hascke, aki szintén ebben az évben vette meg az olasz Vittorio Zanon di Valgiurata gróftól a hűtőrácsot nélkülöző karosszériát, amit az Argentínából vásárolt.

Sam Mann ezt az alvázat és karosszériát vásárolta meg 1994-ben, majd megbízta Tony Merrick-et a gyári állapot helyreállításával. Miután a típus ismerője és dokumentálója, Simon Moore segítségével tudtak egy komplett eredeti motort szerezni, megkezdődött a helyreállítás. A gyári hosszúságúra nyújtották az alvázat, helyreállították a motortartó bakokat, és a karosszéria felhelyezésekor kiderült, hogy eredetileg is ehhez az alvázhoz készült – az első sárvédők tartócsavarjainak lyukait kézzel fúrták az egyedi gyártás miatt, és azok tökéletesen passzoltak.

1997 végére készült el a felújítás, annyi változással, hogy az eredetileg világoskék helyett feketére fényezték a karosszériát, és ugyan a típushoz elérhető, de ezen a példányon gyárilag nem alkalmazott króm védőlemezek kerültek a hátsó sárvédőkre. Mostanáig mintegy 19 000 km-t ment az újra összeszerelt autó, amelynek 2,9 literes, két kompresszoros 180 lóerős motorja kifogástalanul üzemel. Összesen 32 2900-as Alfa Romeo készült, ezek közül 12 volt Touring karosszériás, közülük 7 volt a hosszú alvázas.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!