Alapvető tétel, hogy a belső égésű motornál a teljesítmény az üzemanyag elégetéséből keletkezik. Ennek megfelelően aki sok lóerőt akar, annak sok üzemanyagot kell elégetnie. Ezek után nem csoda, hogy a Weineck Cobra szabványos átlagfogyasztása 50 l/100 km. Az 1201 lóerőt valahogy elő kell állítani…

Amíg a Bugatti EB16.4 Veyron esetén a csúcstechnikát használták a mérnökök, addig a német manufaktúra a lehető legegyszerűbb dolgokra esküszik. De azért mindenbe belenyúlnak. Például az amerikai eredetű V8-ast 12,9 literes lökettérfogatúra fúrják fel, és a klasszikus motortuning – nagy kiemelésű vezérműtengely, polírozott szívósor, kis ellenállású kipufogó – után mindenféle feltöltés nélkül 1201 lóerőt tud az erőforrás. Majd fogják ezt, és egy, a megrendelőre szabott Cobra karosszériába építik.

Az elképzeléseknek csak a pénztárca szabhat határt, nem gond, ha például 2 méternél magasabb  kedves ügyfél, vagy ha kevesli a teljesítményt. A németek akár 16 literes lökettérfogatú V8-ast is készít. Mielőtt azonban bárki meggondolatlanul elköltene 449 999 eurót egy Weineck Cobrára, nem árt, ha elvégez egy-két-három-négy autóvezetői/versenyzői tanfolyamot. Négyfokozatú kézi váltó, önzáró differenciálmű, Brembo fékek, szervokormány – mindössze ennyi választja el az autót az ároktól, nemhogy ESP, de még blokkolásgátló sincs. A vételárban egyébként benne van az is, hogy a megrendelőt a világ bármely pontjáról berepülik Németországba, ahol megtekintheti az autó épülését.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások