50 l/100 km. De ezért szeretik

2012. július 12. (csütörtök)

A Weineck Cobra őskori technikával és a Bugatti Veyront megszégyenítő teljesítménnyel jön Németországból.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Alapvető tétel, hogy a belső égésű motornál a teljesítmény az üzemanyag elégetéséből keletkezik. Ennek megfelelően aki sok lóerőt akar, annak sok üzemanyagot kell elégetnie. Ezek után nem csoda, hogy a Weineck Cobra szabványos átlagfogyasztása 50 l/100 km. Az 1201 lóerőt valahogy elő kell állítani...


Amíg a Bugatti EB16.4 Veyron esetén a csúcstechnikát használták a mérnökök, addig a német manufaktúra a lehető legegyszerűbb dolgokra esküszik. De azért mindenbe belenyúlnak. Például az amerikai eredetű V8-ast 12,9 literes lökettérfogatúra fúrják fel, és a klasszikus motortuning – nagy kiemelésű vezérműtengely, polírozott szívósor, kis ellenállású kipufogó – után mindenféle feltöltés nélkül 1201 lóerőt tud az erőforrás. Majd fogják ezt, és egy, a megrendelőre szabott Cobra karosszériába építik.

Az elképzeléseknek csak a pénztárca szabhat határt, nem gond, ha például 2 méternél magasabb  kedves ügyfél, vagy ha kevesli a teljesítményt. A németek akár 16 literes lökettérfogatú V8-ast is készít. Mielőtt azonban bárki meggondolatlanul elköltene 449 999 eurót egy Weineck Cobrára, nem árt, ha elvégez egy-két-három-négy autóvezetői/versenyzői tanfolyamot. Négyfokozatú kézi váltó, önzáró differenciálmű, Brembo fékek, szervokormány – mindössze ennyi választja el az autót az ároktól, nemhogy ESP, de még blokkolásgátló sincs. A vételárban egyébként benne van az is, hogy a megrendelőt a világ bármely pontjáról berepülik Németországba, ahol megtekintheti az autó épülését.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
50 l/100 km. De ezért szeretik

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 208, Seat Ibiza, Honda Civic Type-R, Toyota Avensis, Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Buggy
  • Teszt: BMW 228i Cabrio, Mercedes-Benz CLA 200 CDI Shooting Brake, Fiat Dobló Panorama 1.6 Multijet, BMW R 1200 R
  • Szerviz: fékteljesítmény növelése
  • Használt autó vásárlói szokások

Időjárás

Budapest

derült
31 °C
16 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér