Mostanság minden a Takata légzsák-visszahívásról szól, már-már elfelejtette az ember, hogy nem is olyan rég a Toyotának gyűlt meg a baja a gázpedállal. Az ügyben indult kártérítési pereket úgy zárta le a japán cég, hogy létrehozott egy 250 millió dolláros kártérítési alapot, amelyből aztán mindeni érintettet kártalanítanak az elszenvedett bosszúságok és a tervezettnél nagyobb értékcsökkenés miatt.

Most kezdték megkapni az első érintettek a kártérítést, és bizony nagyot csalódtak: mindössze 20-125 dollárra számíthatnak a pórul járt Toyota-tulajdonosok. Mondhatjuk, maguknak keresték a bajt, hiszen a negyed milliárd dolláros kártérítési alapból 227 millió dollárt munkadíjként lenyúl az ügyben eljáró 85 ügyvédi iroda, a kártérítési pereket eleve elindító 25 károsult 395 270 dolláron osztozkodhat, a gyűjtőperhez később csatlakozott több tízezer ember között osztják el a fennmaradó, nagyjából 22,5 millió dollárt. Ebből következően 20-125 dollár, azaz 5-30 ezer Ft jut egy-egy károsultnak.

Az Egyesült Államokban megszokott nagy kártérítési gyűjtőpereknél egyébként ez teljesen megszokott dolog, mármint hogy az ügyvédi irodák lenyúlják a kártérítési összeg túlnyomó részét, és minimális összeg jut csak el a ténylegesen anyagi hátrányt szenvedett emberekhez.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!