Nem egyszerűen csak megnövelték az A 250-es teljesítményét a mérnökök, az A 35 jelzésű forró ferdehátú esetén még a karosszériavázat is merevebbé tették azáltal, hogy a motortér alsó részén két további keresztmerevítőt és egy csavarozott alumíniumlemezt helyeznek el. Ezek a módosítások kerülnek a később bejelentésre kerülő, 400 lóerősnek pletykált A 45-ös változatra is.

Az M 260-as motorcsaládhoz tartozó 2,0 literes turbómotort továbbfejlesztették, a teljesítménye így 306 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm. A turbónál nem csak a megfújás kétcsatornás, de a kifújás is, azaz külön légcsatornája van 2-2 hengernek. A hétfokozatú duplakuplungos váltó áttételezését úgy választották meg, hogy minden helyzetben azonnali gyorsításra legyen képes az autó, széria a rajtautomatika. Az összkerékhajtása a hátsó tengelyre épített többtárcsás tengelykapcsolót használ központi differenciálműként, a nyomatékelosztás a 100:0 és az 50:50% tartományban mozoghat.

Az üzemmódok között új a Slippery, azaz csúszós útfelület program, ilyenkor lelassul a gázreakció, alacsony fordulaton kapcsol a váltó. A másik véglet a Sport+, ami annyival tud többet a Sport módnál, hogy visszakapcsoláskor gázfröccsöt ad az elektronika a motornak és a befecskendezés és a gyújtás késleltetésével durrogós hangot is ad az A 35-ös. A függőcsapszeges első felfüggesztés csökkenti a hajtási befolyást, a radiálisan rögzített féknyereg a versenysportból származó megoldás, a többlengőkaros független hátsó felfüggesztést az előző generációs A 45-ösből emelték át.

A belső teret a színválasztással vadítják meg, vörös vagy szürke biztonsági övek/díszvarrás dobja fel a fekete kárpitokat. A digitális műszeregységnél háromféle AMG-megjelensé közül lehet választani, a Supersport esetén középen nagyban látjuk a fordulatszámmérőt, és vonalgrafikonok tájékoztatnak a többi változókról. A fedélzeti rendszer telemetriát is képes rögzíteni, és van egy új fizikai kapcsoló, amivel a menetstabilizáló üzemmódjait lehet aktiválni, illetve teljesen ki is lehet kapcsolni az elektronikus pórázt.