Az első Audi RS Q3-as meglepően nagy siker lett a piacon, ezért természetes volt, hogy készül folytatás. Ahogy a karosszéria is atletikusabb lett a modellváltás során, úgy az erőforrás is sokat fejlődött, itt a lehetőség az ismétlésre.

A változatlanul 2480 köbcentis öthengeres blokkja alumíniumból készül (-18 kg), a főtengely üreges (-1 kg), az alumínium dugattyúkban is vannak csatornák az olajhűtés számára, plazma-felületkezelést kapnak a hengerfalak; a kevesebb, mint 50 cm hosszú motor 26 kg-mal könnyebb a korábbinál. A 400 lóerős csúcsteljesítmény jó 17%-os erősödést jelent, a 480 Nm-es maximális nyomaték az 1950-5850/perc fordulatszám-tartományban áll a vezető rendelkezésére. Ezek után nem csoda, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 4,5 másodpercig tart, és hogy elektronika korlátozza 250 vagy 280 km/óránál a végsebességet.

A váltó hétfokozatú, duplakuplungos, a quattro összkerékhajtás hátul oldalanként is képes irányítani a nyomatékot. A vezetési élményt javítja a feláras sportkipufogó, amely kiemeli az öthengeres jellegzetes hangját. A hasmagasságot 10 mm-rel csökkentik, a kerékjáratokat 10 mm-rel szélesítik ki, a felfüggesztés feszesebb hangolású, és a kormányművet is az RS-modellhez hangolták. A széria felni 20 colos, extraként 21 colos kérhető, elöl 375 mm-es perforált, hátul 310 mm-es sima féktárcsa található, elöl hatdugattyús a féknyereg – fekete vagy piros lehet. Extraként kérhető karbon-kerámia fékrendszer előre (hátul marad a 310 mm-es acél tárcsa) 380 mm-es tárcsával – a féknyereg itt szürke, piros vagy kék lehet.

A nagyobb légbeömlők mellett az is az RS Q3 és RS Q3 Sportback különös ismertetőjele, hogy a hűtőrács-keretet a karosszéria színére fújják, és egy apró szellőzőt is elhelyeztek még felette. A tetőspoilert mindkét karosszériánál megnyújtották. A beltérben új grafikát készítettek a virtuális műszerfalnak, még kapcsolásjelző fényre is gondoltak, a sportüléseket Nappa-bőr borítja és gyémántvarrást alkalmaznak – RS design csomag rendelésekor piros vagy kék lehet a cérna és a különleges részletek színe. Apropó szín, a Kyalami zöld és a Nardo szürke csak az RS modellekhez rendelhető, egyébként pedig a normál palettáról, illetve 802 000 Ft megfizetése után Audi exclusive színek közül lehet választani.