Már korán elkezdte foglalkoztatni a fejlesztőket a gondolat, hogy a második világháború miatt elterjedt spártai célgépekkel, a terepjárókkal valamit kellene kezdeni. A Jeep például már az ötvenes évek közepén megpróbált sportkocsit faragni belőlük, a Jeepster azonban nem lett átütő siker. Ellenben a Land Rover fejlesztőinek ötlete, miszerint a mindent legyőző technikát személyautós karosszériával párosítják, a mai napig sikeres.

Még külön márkát is alkottak az autó kedvéért, a Range Rover az elmúlt 45 év alatt négy generációt élt meg – de muszáj megjegyezni, hogy ennek túlnyomó része az első generáció érdeme. Az 1970-1994 között kínált modellből csak 1981-ben készült el a (gyári építésű) ötajtós karosszéria, az automatikus váltó is csak 1982-ben jelent meg az extrafelszerelések között, 1989-től blokkolásgátló is kérhető volt, 1992-től légrugózással adták.

Az 1994-2001 közötti második generáció P38a kódnevét onnan kapta, hogy a Solihull-i üzem 38A jelzésű épületében folyt a fejlesztése. Az első igazi luxusváltozat az 1999-ben bemutatott, 10 példányban készített Linley volt, amelyben a televízió is alapfelszerelés volt. A 2002-2012 között kínált harmadik generáció fejlesztésekor már a yachtok és repülőgépek inspirálták a tervezőket, akik leginkább azzal voltak elfoglalva, hogy a kezdeti BMW-erőforrásokat a Jaguar/Land Rover saját fejlesztésű egységeire cseréljék le. A 2012 óta kínált negyedik generációs Range Rover hibrid hajtással is választható, az autó és a márka születésnapja alkalmából pedig az SVAutobiography modellel kedveskedtek az ügyfeleknek jelezve, hogy még mindig vannak tartalékok a luxusterepjáró témakörben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!