Les Wexner, a Vicorias Secret fehérneműket gyártó cég főnöke a nyáron, a Goodwood FoS rendezvényen megrendezett Bonhams árverésen 10,753,500 fontot, azaz 4,253,082,001 Ft-ot fizetett egy 1954-es Ferrari 375-Plus versenyautóért. Most pedig ezt az összeget plusz meg nem nevezett mértékű kártérítést követel az árverési háztól, miután most jutott a tudomására, hogy nem tisztázott az autó tulajdonjoga, azaz átverték őt.

Meglehetősen kalandos élete volt a kérdéses autónak, amelynek 1957 februárjában, a Kubai Nagydíjat követően ért véget versenyző-pályafutása, amikor kiégett. Karl Kleve 2500 dollárt fizetett a roncsért, amelyet aztán a Cincinatti közelében lévő 2 hektáros telkén tárolt 1958 márciusa-1986 januárja között. A korábban kiszerelt erőforrás 1970-ben került Fred Leydorf tulajdonába, az autó maradékát 1986 január 6-án ellopták Kleve úr birtokáról.

A belga Jaques Swaters az atlantai Guy Anderson autókereskedő közvetítésével veszi meg a roncsot, amelyet aztán 1989-1990 folyamán Olaszországban felújíttat – a modenai Nuova Lunelli cég önt új motorblokkot az autóhoz. Kleve úr 1990-ben pereli be a belga tulajdonost, akivel végül 1999-ben egyezik meg – állítólag 625 000 dollárt fizetett Swaters úr Kleve úrnak. 2000-ben az autó visszakapja gyári 0384A alváz- és motorszámát.

2010. februárjában Jaques Swaters lánya, Florence pert indít, Kleve örökösei ellen szerződésszegés címén, 2013. augusztusában azt a döntést hozza egy ohiói bíróság, hogy a 2013 márciusában elfogadott szerződés szerint kell majd megosztani a Bonhams által árverezésre kerülő autó eladásából befolyó összeget. 2014 januárjában megegyeznek a peres felek, a Bonhams meghirdeti az autót értékesítésre, azonban 2014 májusában az ohiói másodfokú bíróság semmissé teszi korábbi döntést, miután a felek a „High Court of Justice” bíróságot jelölték meg választott bíróságként a szerződésben. Annak ellenére, hogy hirtelen bizonytalan lett az autó tulajdonjogi helyzete, a Bonhams nem vonta vissza az autót a goodwoodi árverésről.

Az aukciós ház a pár hónappal korábban datált dokumentumokkal próbálja bizonyítani igazát, miszerint jogszerűen járt el és probléma nélküli autót értékesített, azonban ez nem nagyon hatja meg Wexner urat, akinek szintén felkészült jogi csapat áll a rendelkezésére. Nem tudni, mikor dönt az ügyben a brit „High Court of Justice”, ahol most indult a jogi eljárás.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!