A versenysorozatokban egyre inkább hódítanak a hibrid megoldások, a Toyotának is van ilyenje az TS030-as hosszú távú versenyekre szánt autójában. Nagy vonalakban ezt építették most be a Toyota Yaris karosszériájába, és már kész is volt a Hybrid-R tanulmány.

A rend kedvéért a Toyota Motorsport GmbH által újonnan kifejlesztett, az FIA Global Race Engine szabályainak megfelelő 1,6 literes, benzines turbómotorját is megkapta a csöppség. Jelen állapotában 300 lóerő a teljesítmény, és ez az első kerekeket hajtja egy hatfokozatú, szekvenciális váltó közbeiktatásával. Hátul oldalanként egy-egy 60 lóerős elektromotor hajt, így a virtuális összkerékhajtású kisautó rendszerteljesítménye 420 lóerő.

A legfontosabb eltérés az utcai Yaris HSD-hez képest, hogy a hátsó ülés alatt nem akkumulátor, hanem egy kondenzátor található, amely rövid idő alatt képes jelentős mennyiségű energiát leadni – utcai módban 10 másodpercen keresztül 40 LE, versenyautó módban 5 másodpercen át mind a 120 LE extra teljesítményre számíthat a sofőr, miután megnyomja a megfelelő gombot a kormánykeréken. Egyelőre nincs arról szó, hogy a Toyota elkészítené a Yaris Hybrid-R sorozatgyártású változatát, de nem is lehet kizárni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!