Az Audi e-tron csak a kezdet, a középkategóriás szabadidő-autót követően folyamatosan építi ki akkumulátoros-elektromos autóinak kínálatát az Audi, 2025-re már tucatnyi ilyen autója lesz, köztük hagyományos személyautók és Sportback nevű kupék. Az Audi elsőként a Porschéval közösen fejlesztett PPE (Premium Platform Electric) építőkészletet használja, csak később veszik át a VW-konszern MEB nevű építőkészletét – úgy viszonyul egymáshoz a PPE és az MEB, mint az MLB és az MQB.

A megjelenés erősen hasonlít a Győrben gyártott második generációs Q3-asra, legkönnyebben majd a zöld rendszámról lehet majd felismerni az e-tront, amely egyébként egy számmal nagyobb méretű, hossza 4901 mm, 1935 mm széles, 1616 mm magas és 2928 mm a tengelytávolsága. A csomagtér alaphelyzetben 600 literes, támladöntést követően 1725 literes áll rendelkezésre, és akkor az első fedél alatt még van egy 60 literes rekesz is. A hatalmas rács az autó elején már nem légbeömlő, egyszerű fényezett (ezüst vagy fekete) formai elemként jelenik meg. Nagyon ráfeküdtek az alacsony légellenállásra, ami a hatótávot növeli. Világújdonságnak szánta az Audi az e-tron digitális külső tükreit, de aztán a Mercedes-Benz (Actros) és a Lexus (ES) is beelőzte az ingolstadtiakat a technológia alkalmazása terén.

A légrugózásnak köszönhetően haladási sebességtől függően egy 76 mm-es tartományon belül változhat a hasmagasság, a 19 colos felnikre 255/55-ös abroncsokat szerelnek. Felár ellenében vonóhorog is kérhető, legfeljebb 1800 kg-ot húzhat az Audi első villanyautója, amely egyébként 51:49%-os tömegeloszlással rendelkezik. A 700 kg tömegű akkumulátor 2,28 méter hosszú, 1,63 méter széles és 34 centi magas, 396 V az üzemi feszültsége.

Fejlett energia-visszatermelésével az e-tron 55 quattro kedvező domborzati viszonyok között akár harmadával is képes megnövelni a hatótávolságot, ami a 95 kWh kapacitású teleppel az európai WLTP-ciklus szerint meghaladja a 400 km-t. Az első kerekeket hajtó villanymotor 170 LE/247 Nm, a hátsó 190 LE/314 Nm teljesítményű, a 408 lóerős rendszerteljesítmény Boost-üzemmódban jön össze, amikor 184 LE/309 Nm hajt elöl és 224 LE/355 Nm hátul. Ilyenkor futja meg 5,5 másodperc alatt a 0-96 km/h sprintet az e-tron, amelynek 200 km/h az elektronikusan korlátozott végsebessége.

Az Audi nagyon is tisztában van az elektromos autók töltése körüli nehézségekkel, mármint azzal, hogy az egymással vetélkedő töltőpont-hálózatok saját fizetési rendszerüket vezették be. A németek igyekeztek mindenkivel megállapodni, így 16 európai uniós országban 220 szolgáltató 72 ezer töltőpontján lehet majd fizetni az energiáért az egyszerű kártyával vagy a myAudi alkalmazáson keresztül. Természetesen a részben a VW-konszern támogatásával megvalósuló ionity nevű villámtöltő-hálózatban is lehet majd fizetni az új megoldással. Az Audi Mobility Check szolgáltatás keretében az ügyfelek otthonában ellenőrzik a rendelkezésre álló elektromos hálózatot, és annak függvényében ajánlanak töltőberendezéseket – 240V, 400V három fázis, stb –, az USA-ban pedig az Amazon webáruházon keresztül lehet megrendelni az otthoni elektromos töltő kiépítését.

Az Audi e-tron 55 quattro árban a Q7 és a Q8 között helyezkedik el, de a különféle piacokon elérhető kedvezmények ezt csökkenthetik. Decemberben indul a brüsszeli üzemben a sorozatgyártás, az első példányok még 2018 utolsó napjaiban leszállításra kerülnek a megrendelőknek, az Edition 1 kivitel narancs féknyergekkel és szürke fényezéssel jön.