40 éves a Kamaz gyár

2016. február 17. (szerda)

1976. február 16-án gördült le az első 5620-as teherautó a Kámai Autógyár szerelőszalagjáról, a nálunk is jól ismert színkombinációban.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Hat év 2 hónapon át tartott az óriási méretű, a Szovjetunió igényeire szabott Kámai Autógyár felépítése, amely szervezésében a togliatti Lada-üzemre hasonlított, épp csak a méretarány volt nagyobb. A termelés 1976. február 16-án indult meg, ekkor gördült le az első jármű a futószalagról – biztosra mentek a gyárban, ezért 197 különösen jól felkészített ember végezte az összeszerelést, a többi jármű már normál műszakban készült.



Az első példány egyébként egy baskíriai állami vállalat flottájába került, ahonnan leselejtezéskor vásárolta azt vissza a Kamaz (vagy ahogy mifelénk évtizedeken olvasható volt a fülkék elején: KAMA3) autógyár, majd felújította azt. Épp csak egy nagy nullát hagytak le a jubileumi festésből, azaz 0000001 helyett 000001 lett a sorozatszám – talán a betűtípusváltás miatt.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
40 éves a Kamaz gyár

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér